مینا رامه روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در حال حاضر از مجموع بیش از 100 تعاونی زنان روستایی در استان سمنان، 11 تعاونی زنان روستایی با 120 نفر عضو در حال فعالیت است.
وی با اشاره به این که برای پابرجا ماندن و اجرای طرح های اقتصادی، تعاونی ها به تسهیلات نیاز دارند، گفت: در روند معرفی به بانک و دریافت تسهیلات، تعاونی ها فاقد وثیقه ملکی برای ارایه به بانک برای دریافت وام هستند و به همین منظور، موفق به دریافت تسهیلات نمی شوند و طرح های اقتصادی مدنظر تعاونی ها به سرانجام نمی رسد.
رامه خاطرنشان کرد: بیشتر زمین و خانه های روستاها فاقد سند مالکیت‌اند و به صورت قولنامه‌ای است که مورد تایید بانک و موسسات مالی و اعتباری نیست.
مدیر عامل اتحادیه تعاونی های روستایی زنان استان سمنان یاد آورشد: در حال حاضر کارمزد تسهیلات برای تعاونی های زنان روستایی استان سمنان بیش از 10 درصد است که در شرایط کنونی با مشکلات مالی تعاونی ها، روند پرداخت این تسهیلات دچار وقفه شده است.
رامه بیان داشت: در سال گذشته 11 تعاونی فعال در استان سمنان 10 تن عسل، 500 گرم زعفران و بیش از 700 کیلوگرم گیاهان دارویی تولید کردند که برای تداوم این روند تولید نیاز به حمایت مسوولان دارد.
مدیر عامل اتحادیه تعاونی های روستایی زنان استان سمنان گفت: نبود کارگاه برای بسته بندی محصولات، نبود فروشگاه دائمی برا عرضه تولیدات و نداشتن کد بهداشتی محصولات تولیدی تعاونی های زنان روستایی، از دیگر مشکلات این تعاونی ها در استان سمنان است.
از جمعیت 702 هزار نفری استان سمنان 141 هزار و 858 هزار نفر در 45 هزار و 816 خانوار در مناطق روستایی اقامت دارند، این استان دارای 281 روستای بالای 20 خانوار و 582 آبادی است.
15 مهر ماه در تقویم کشور به نام روز ملی روستا و عشایر نامگذاری شده است.
7344/6103 خبرنگار: امیرحسین کاشی منش ** انتشار دهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.