به گزارش ایرنا، سید حسن حسینی شاهرودی پنجشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیران پیشین و کنونی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شاهرود، در حرم شهدای گمنام این شهر، افزود: شاید وقتی از وقف یاد می شود، نگاه ها به سوی تکایا، حسینیه ها و آیین های عزاداری و مناسبتی باشد اما در واقع اگر گریزی به تاریخ وقف در جهان بزنیم، می بینیم که غربی ها هم وقف را با عنوان های گوناگون از اسلام الگوبرداری کرده اند.
وی با تاکید بر حضور وقف در همه حوزه ها، بیان کرد: نظام اقتصادی وقف گویاترین و زنده ترین نظام اقتصادی دنیا و خاصیت آن پایداری است. اما باید دید در این حوزه چقدر کار شده است؟ آیا ماموریت های حوزه وقف را در سازمان اوقاف به عنوان متولی این کار، در طول این 38 سال به انجام رسانده ایم؟
عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با طرح این پرسش که 'وقف چقدر به اقتصاد مقاومتی کمک کرده است'، افزود: این موضوع یکی از مطالبات کمیسیون اقتصادی مجلس بود و سال گذشته هم از ریاست آستان قدس خواسته شد برنامه های خود را در حوزه اقتصاد مقاومتی ارایه کنند و البته برنامه جامع و کاملی برای درآمدزایی و خدمت رسانی به مردم داشتند.
حسینی شاهرودی بیشتر مشکلات جامعه را برخاسته از معضلات اقتصادی دانست و گفت: اقتصاد ما باید بر پایه اسلام باشد و در طول این سال ها تلاش های بسیاری هم از سوی پژوهشگران حوزه و دانشگاه انجام شد اما می بینیم در بسیاری از بخش های اقتصادی شامل بانکداری، بیمه و مالیات با مشکل رو به رو هستیم.
در این آیین، از زحمات حجت الاسلام سید مصطفی مجیدی قدردانی و حجت الاسلام سعید غیرتمند به عنوان رییس جدید اداره اوقاف و امور خیریه معرفی شد.
7359/6167 خبرنگار: مهسا شانیان ** انتشار دهنده : محسن شاکری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.