حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی شامگاه یکشنبه در آیین تکریم استاندار پیشین و معارفه استاندار جدید خراسان جنوبی که با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور برگزار شد افزود: سیاسی کاری ها ما را از کار باز خواهد داشت.
وی بیان کرد: مشکلات پیش روی استان خراسان جنوبی نیازمند توجه ویژه دولت و نمایندگان دولت در این منطقه است زیرا خشکسالی های پیاپی امان مردم را بریده است.
نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر به 500 روستای استان به وسیله تانکر آبرسانی می شود و کشاورزی نابود شده است و مردم با یارانه ها امرار معاش می کنند.
وی ادامه داد: کمبود منابع آبی در این منطقه موجب مهاجرت و سرگردانی مردم در حواشی شهرهای بزرگ شده و علیرغم شرایط نامناسب این منطقه هنوز اقدام مناسبی در زمینه تامین آب نشده است.
عبادی بیان کرد: با همه این کمبودها هدررفت آب موجود و آبیاری غرقابی قابل قبول نیست و نیازمند مدیریتی جهادی است.
وی گفت: نبود زیرساخت های مناسب همچون حمل و نقل ریلی، بالا بودن بهره های بانکی، فقدان مشوق های صادراتی و دوری از مرکز در این استان مانع از جذب سرمایه گذاری خارجی شده است.
رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی با بیان اینکه توجه ویژه دولت تدبیر و امید به جاده های استان بسیار ضروری است عنوان کرد: دوبانده نبودن جاده ها در سالهای گذشته باعث شده که خانواده های زیادی به عزا بنشینند و آسیب ببینند.
وی تصریح کرد: نبود زیرساخت های ریلی در این استان جلوی فعالیت مطلوب معادن را گرفته است در حالی که این معادن می تواند چشمه جوشان اشتغال در استان باشند.
حجت الاسلام عبادی گفت: در حال حاضر سرمایه گذاران با رکود، کمبود نقدینگی، معوقات بانکی و مالیات های زیاد دست و پنجه نرم می کنند که این معضل ها موجب تعطیلی و اخراج کارگران از کار شده است.
وی ادامه داد: توریسم درمانی، سرمایه گذاری در گیاهان دارویی، گردشگری و فرش، فراوری محصولاتی مثل زعفران، زرشک و عناب از راه های توسعه استان است که باز هم نیازمند توجه ویژه دولت است.
وی گفت: از مهمترین ظرفیت های خراسان جنوبی نیروی انسانی سرآمد است که مقام معظم رهبری هم از این منطقه به عنوان دیار علم و ایمان یاد کرده اند.
عبادی تصریح کرد: هدف از بیان این مشکلات نادیده گرفتن تلاش دولت ها نیست اما آنچه مسلم است کلید حل مشکلات استان در تعامل مسئولان خواهد بود.
آیین تکریم سید علی اکبر پرویزی و معارفه محمد مهدی مروج الشریعه استاندار جدید خراسان جنوبی عصر امروز (یکشنبه) با حضور وزیر کشور و جمعی از مسئولان کشوری و استانی در استانداری برگزار شد.
«محمد مهدی مروج ‌الشریعه» به عنوان استاندار خراسان جنوبی در جلسه 22 شهریور ماه جاری هیات دولت که به ریاست حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری تشکیل شد، از هیات وزیران رای اعتماد گرفت.
وی پیش از این معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی بود و از سوابق اجرایی و مدیریتی در دولت های مختلف برخوردار است.
پیش از این سید علی اکبر پرویزی سکانداری استانداری خراسان ‌جنوبی را بر عهده داشت.
مروج‌ الشریعه ششمین استاندار خراسان‌ جنوبی بعد از ابراهیم رضایی بابادی، سید صولت مرتضوی، قهرمان رشید، وجه‌الله خدمتگزار و سید علی‌اکبر پرویزی است.
خراسان جنوبی با 151 هزار کیلومتر مربع مساحت پس از سیستان و بلوچستان و کرمان سومین استان پهناور کشور است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
*3215*3028*خبرنگار- محمدرسول ابراهیمی اسفدن*انتشار- رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.