مجید ملکی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: امسال در بخش مسکن شهری ساخت بیش از 404 واحد مسکونی با هدف اسکان اقشار آسیب پذیر در دستور کار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان قرار دارد که از این 404 واحد، طرح 276 واحدی در شهرستان شاهرود با اعتباری حدود 70 میلیارد ریال در قالب طرح مسکن مهر در حال ساخت است.
وی خاطرنشان کرد: در بازه زمانی چهار ماه تا به امروز ساخت خانه های مسکونی در شاهرود بیش از 45 درصد پیشرفت داشته است و تمام واحد های مسکونی تا سال97 تکمیل می شود.
ملکی، ساخت طرح 76 واحدی با اعتبار 50 میلیارد ریال در شهرستان دامغان با پیشرفت 70 درصد و طرح 17 واحدی تجاری و خدماتی با اعتبار 30 میلیارد ریال با پیشرفت 97 درصد در شهرستان مهدیشهر را از دیگر اقدامات بنیاد مسکن استان سمنان در بخش شهری برشمرد.
مدیرکل بنیاد مسکن استان سمنان با اشاره به ساخت طرح 35 واحدی مسکن شهری با اعتبار بیش از 60 میلیارد ریال در شهر شهمیرزاد گفت: از ماه گذشته عملیات اجرایی آغاز شده و تاکنون 15 درصد پیشرفت داشته و پیش بینی می شود تا پایان سال 97 تکمیل شود.
وی با بیان این که بنیاد مسکن در بخش مسکن شهری ماه آینده در شهرستان گرمسار عملیات اجرایی طرح 12 واحدی را آغاز می کند، خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود طرح با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال تا پایان سال 97 تکمیل شود.
ملکی با اشاره به این که بنیاد مسکن براساس تصمیمات کشوری تکمیل مسکن مهر در شهرهای با جمعیت کمتر از 25 هزار نفر را برعهده دارد، گفت: تا کنون برای ساخت چهار هزار و 871 واحد مسکونی قرارداد امضا شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان با اشاره به این که از تعداد چهار هزار و 871 واحد تاکنون چهار هزار و 203 واحد تکمیل و به متقاضیان واگذارشده است، گفت: تعداد چهار هزار و 85 واحد مسکونی به صورت فروش اقساطی بوده است، 668 واحد دیگر به صورت نیمه تمام است که تا پایان امسال، 400 واحد مسکونی دیگر تکمیل خواهد شد.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان با اشاره به این که حدود 268واحد باقیمانده و تکمیل نشده مسکن مهر در قالب شرکت های تعاونی است، تصریح کرد: به دلیل وجود مشکلاتی بین تعاونی و متقاضیان، ساخت واحدهای مسکونی به تاخیر افتاده است.
به گزارش ایرنا، از 19شهر استان سمنان 15شهر دارای جمعیت کمتر از 25هزار نفر است که در حوزه وظیفه بنیادمسکن انقلاب اسلامی استان است.
7342/6103 خبرنگار: الناز ملکی ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.