سعید افشار نادری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : با وجود برخورداری بیش از سه هزار هکتار اراضی کشاورزی در آرادان هیچگونه واحد بسته بندی محصولات کشاورزی در این شهرستان وجود ندارد.
وی خاطرنشان کرد : بیش از 30 درصد از جالیزارهای استان سمنان در آرادان وجود دارد که می توان با راه اندازی سردخانه های متوسط و بزرگ در فصل های دیگر از سال این محصولات را با قیمت های بیشتر به نقاط مختلف کشور ارسال کرد.
وی اظهارداشت : بزرگترین واحد تولیدکننده خیار گلخانه ای در استان سمنان با بیش از 10 هکتار و سرمایه گذاری 40 میلیارد ریالی بخش خصوصی در شهرستان آرادان قرار دارد و با فرآوری این میوه می توان برای صادرات این محصولات به کشورهای منطقه برنامه ریزی کرد.
افشار نادری اضافه کرد : آرادان با وجود جمعیت محدود اما از ظرفیت های قابل توجه کشاورزی برخوردار است و 10 درصد گندم ، 40 درصد خیار، و 30 درصد گوشت سفید مورد نیاز سمنان در این شهرستان تولید می شود.
فرماندار آرادان تصریح کرد : در دولت یازدهم از مجموع 10 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان 2 هزار هکتار به سامانه نوین آبیاری تجهیز شد که این امر در افزایش بهره وری محصولات تولیدی و کاهش هدررفت آب در این بخش تاثیر شایانی داشته است.
وی ادامه داد : آرادان با پنج هزار هکتار مرتع در زمینه کشت و توسعه گیاهان دارویی استعداد فراوانی دارد و ضروری است با راه اندازی واحدهای فرآوری بسته بندی این گیاهان برای افزایش اشتغال دامداران و مرتع داران این شهرستان برنامه ریزی کرد.
فرماندار آرادان بیان داشت : کمبود آب یکی از چالش های اساسی در این شهرستان به منظور اجرایی نشدن طرح های توسعه ای در بخش کشاورزی است و تامین منابع پایدار آبی می تواند در افزایش اشتغال تاثیرگذار باشد.
شهرستان آرادان با وسعت چهار هزار و 329 کیلومتر مربع و دست کم 16 هزار نفر جمعیت دارد.
تولید محصولات کشاورزی در سال زراعی 94- 95 در استان سمنان با افزایش 9.4 درصدی نسبت به دوره قبل از آن به یک‌ میلیون و 570 هزار تن رسید که از این میزان 672 هزار تن محصولات راهبردی حوزه کشاورزی در استان بود که افزایش حدود 33 درصدی داشت.
استان سمنان بیش از 40 هزار بهره بردار کشاورزی دارد و حدود 87 درصد از آب تولیدی در این استان در حوزه کشاورزی مصرف می‌شود.

7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.