محمدطاهری روز جمعه در گفت وگو با ایرنا افزود: تنش آبی و کمبود این نعمت خدادادی در تمامی شهرستان های سمنان احساس می شود و باید با رویکردهای کلان برای رفع این چالش اقدام کرد.
وی اظهارداشت: سمنان از ظرفیت های مختلف اقتصادی و معدنی برخوردار است که می توان با تامین و توجه به زیرساخت ها از جمله تامین آب مورد نیاز برای افزایش اشتغال و رونق کسب وکار گام برداشت.
وی ادامه داد: در سمنان و شاهرود به نسبت سایر شهرستان های استان، تنش آبی محسوس تر است و اکنون دراین دو شهرستان کمبود آب به ترتیب 160 و 200 لیتر در ثانیه وجود دارد.
وی تصریح کرد: در برنامه چشم انداز توسعه پیش بینی افرایش جمعیتی قابل توجهی در استان سمنان شده است اما به دلیل محدودیت هایی همچون نبود منابع آبی پایدار تاکنون این امر مهم محقق نشده است.
طاهری اضافه کرد: انتقال آب از سرچشمه های قطری به شاهرود از مطالبات به حق و اساسی مردم این شهرستان است و باید با رفع موانع برای عملیاتی کردن این طرح اقدام کرد.
وی گفت: چالش کمبود آب در شهرستان میامی هم قابل تامل است و باید با انتقال آب از سد کالپوش به شهرهای همجوار بخش قابل توجهی از تنش آبی در این مناطق از استان سمنان را کاهش دهد.
وی تصریح کرد: محدودیت های آبی در افزایش آمار بیکاری و تعطیلی بسیاری از واحدهای صنعتی در سمنان بسیار تاثیرگذار بوده و باید با انتقال آب از حوزه های مختلف برای رفع این چالش اقدام کرد.
به گزارش ایرنا، میانگین سرانه مصرف آب در کشور حدود 200 لیتر در شبانه روز و در استان سمنان 160 لیتر است، در استان سمنان حدود یک میلیارد و 250 میلیون مترمکعب آب در سال تولید می شود.
استان سمنان بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد.
7339/6103 خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.