سیدحسن میرعماد روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : 27 سردخانه محصولات کشاورزی در شاهرود فعال است که برای افزایش اشتغال راه اندازی واحدهای تولیدی فرآوری و بسته بندی محصولات کشاورزی ضروری است.
وی اظهارداشت : ایجاد مرز هوایی و شهرک کشاورزی توسعه و رونق شرق استان را به دنبال خواهد داشت و در سال 96 برای نخستین بار بیش از 10 هزارتن انگور از این شهرستان صادر شده است.
وی با بیان این که به منظور توسعه و جذب سرمایه گذار مهم ترین چالش در حوزه کشاورزی نبود مرز هوایی در شاهرود است، گفت: با توجه به تولید انبوه محصولات کشاورزی در شاهرود در صورت صدور مجوز مرز هوایی فرودگاه شاهرود، بسیاری از مشکلات در این بخش برطرف می کند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اضافه کرد: شاهرود قطب سرمایه گذاری کشاورزی و تولید است که با توجه به صادرات و صنایع تبدیلی در این حوزه می توان ارزش افزوده قابل توجهی ایجاد کرد.
وی ادامه داد : نمود بارز اقتصاد مقاومتی در شاهرود، بازگشایی کارخانه کنستانتره در حوزه صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی به مواد اولیه آبمیوه و کمپوت است که پس از چهار سال مشکلات عدیده بانکی و بدهکاری و تعطیلی، در ستاد اقتصاد مقاومتی، تمهیداتی اندیشیده شد این کارخانه به فعالیت خود بازگشت.
میرعماد تصریح کرد : بازگشت کنستانتره به تولید، شور و شوقی در کشاورزان شاهرودی ایجاد کرد که میلیاردها تومان ضرر را در زمینه انگور و سایر تولید می دیدند اما این کارخانه تولید خود را از سر گرفت.
وی اضافه کرد: تاکنون 267 واحد کشاورزی شاهرود در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده اند که پرونده 313 واحد در ستاد کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان بررسی شد و 146واحد با اعتبار 77 میلیارد تومان تسهیلات خود را در یافت کرده اند.
43 هزار بهره بردار در حوزه های مختلف کشاورزی و دامپروری در استان سمنان فعالیت دارند، محصولات کشاورزی مهم در شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه انار، انجیر، و زیتون، محصول مهم کشاورزی شهرستان های شاهرود و میامی در شرق استان انگور، زردآلو و گیلاس، محصول مهم کشاورزی شهرستان های گرمسار و آرادان در غرب استان خربزه و محصولات گلخانه‌ای و محصول عمده شهرستان دامغان پسته است.
محصولاتی مانند انار، خربزه و انگور از استان سمنان به خارج از کشور صادر می شود.
از مجموع 41 هزار هکتار اراضی کشاورزی شهرستان شاهرود 32 هزار هکتار شامل 34 درصد باغات و 66 درصد مزارع این شهرستان زیر کشت قرار دارد.
7339/6026/ خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.