علی اصغر مجد روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : تعطیلی بیش از 40 واحد از 150 واحد تولیدی و صنعتی موجود این شهرستان باعت افزایش متوسط نرخ بیکاری در منطقه شده است که باید برای رفع این چالش مهم مسوولان استانی اقدام کنند.
وی تصریح کرد : متوسط نرخ بیکاری در دامغان بالاتر از متوسط استانی یعنی بیش از 13 درصد است در حالی که نرخ متوسط بیکاری در استان سمنان کمتر از هشت درصد است.
وی اضافه کرد : باید با ساز و کارهایی شفاف و ارایه بیشتر تسهیلات رونق تولید برای رفع این چالش اقدام کرد و برای جلوگیری از تعطیلی سایر واحدهای تولیدی و صنعتی دامغان تدابیر ویژه ای اتخاذ شود.
فرماندار دامغان ادامه داد : دولت یازدهم با ارایه تسهیلات رونق تولید در افزایش توسعه و آبادانی در این شهرستان نقش اساسی داشته است اما باید با اقداماتی منسجم برای رفع مشکلات به صورت حداکثری اقدام کرد.
مجد با اشاره به وجود 116 واحد معدنی در دامغان ، یادآور شد : از این تعداد فقط 55 واحد معدنی در شهرستان فعالیت دارد و بقیه به دلیل مشکلات عدیده درآمدی و نداشتن بازار فروش تعطیل است.
وی اظهارداشت : امروز معادن دامغان به دلیل نبود بازار و مشکلات عدیده به خام فروشی محصولات روی می آورند و در صورت رفع مشکلات این بخش ، می توان توسعه و اشتغال را به مردم دامغان هدیه داد.
افرماندار دامغان بیان داشت : 60 واحد معدنی دامغان فقط 10 درصد سهم اشتغال برای جوانان این شهرستان را دارند و این امر با وجود ظرفیت های بسیار خوب معادن در منطقه قابل قبول نیست.
وی درباره واحدهای ثبت نام شده در سامانه بهین یاب کارگروه رفع موانع تولید ، گفت : از 2 هزار و 780 واحد ثبت نام شده در سال 95 در این سامانه فقط 53 واحد مربوط به دامغان است و از این تعداد فقط 10 واحد تولیدی تسهیلات رونق تولید دریافت کردند.
شهرستان دامغان بیش از 90 هزار نفر جمعیت دارد.
استان سمنان هزار و 700 پروانه بهره برداری در بخش صنعت و معدن و بیش از 40 هزار بهره بردار در بخش های مختلف کشاورزی دارد، سهم اشتغال استان سمنان در بخش صنعت و معدن بیش از 38 درصد و در کشاورزی بیش از 14 درصد و تولید ناخالص استان سمنان در حدود 18.2 درصد مربوط به بخش کشاورزی و حدود 22 درصد مربوط به بخش صنعت و معدن است.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده :جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.