حجت الاسلام علیرضا صابریان رو زدوشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: در استان سمنان از مجموع 11 مدرسه علمیه خواهران، 2 مرکز در سمنان و دامغان، سه مرکز در شاهرود و یک مدرسه در شهرهای گرمسار، سرخه، مهدی‌شهر و بسطام وجود دارد.
وی با بیان این که مدیریت حوزه علمیه خواهران استان سمنان در سال1390 تاسیس شد، تصریح کرد: در اولین سال تاسیس تعداد طلاب خواهر مشغول به تحصیل در استان حدود 440 تن در مقطع سطح 2معادل مدرک کارشناسی وزارت علوم و 65تن در مقطع سطح سه معادل کارشناسی ارشد وزارت علوم تحصیل کردند که این تعداد امسال به حدود یک هزار و500 طلبه در سطح 2 و 500 طلبه در سطح سه افزایش یافته است.
وی با بیان این که رشته های حوزه علمیه خواهران در حال افزایش است، خاطرنشان کرد: در این راستا در سال تحصیلی 96-97 دوره اجتهاد و تخصص سطح چهار معادل مدرک دکتری وزارت علوم در مرکز استان دایر و 10 طلبه در رشته فقه و اصول مشغول به تحصیل خواهند شد.
صابریان با اشاره به این که حوزه خواهران در عرصه امنیت ملی و کاهش ناهنجاری‌ها جایگاه خاص دارند و باید حوزه خواهران گسترش یابد، افزود: در این راستا در ایوانکی، امیرآباد و دیباج شعبه جدید مدرسه علمیه خواهران احداث خواهد شد.
وی با اشاره به تحصیل 2 هزار طلبه خانم در مدارس علمیه استان سمنان، گفت: با توجه به فرهیختگی استان، باید ظرفیت برای جذب طلبه در فضای علمی و آموزشی موجود که مطابق استاندارد روز است بیشتر شود.
وی با بیان این که تحصیل در حوزه مختص خواهران طلبه نیست، تصریح‌ کرد: افراد می توانند با شرکت در آزمون ورودی و کسب نمره قبولی و تطبیق مدرک تحصیلی وزارت علوم با حوزه، در رشته های مرتبط سطح سه مشغول به تحصیل شوند.
به گزارش ایرنا، قدمت تربیت طلاب خواهر در استان سمنان مربوط به سال‌های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی است.
6103/7342 خبرنگار ایرنا: الناز ملکی ** انتشاردهنده :مصطفی دهقان
برای اگاهی تازه ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی @IRNASEMNANکانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.