غلامرضاکاتب روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : رفع بخش قابل توجه ای از مشکلات اقتصادی کشور نتیجه برجام بوده است اما تا رسیدن به روند مطلوب معیشتی مردم فاصله زیادی وجود دارد.
وی تصریح کرد : برجام پشتوانه محکمی برای گسترش همکاری های منطقه ای و بین المللی ایران اسلامی بوده است و در یک سال و نیم گذشته بسیاری از کشورها برای برقراری ارتباط و همکاری های اقتصادی تمایل دارند.
کاتب اضافه کرد : اگر عهد شکنی های ایالت متحده آمریکا و دونالد ترامپ نبود گشایش رفاه اجتماعی و رونق تولید بیش از پیش در کشور نمایان می شد اما باید این را پذیرفت که دشمنان جمهوری اسلامی همواره درصدد کارشکنی هستند.
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : باید برای رفع مشکلات کشور از نقدهای تخریبی پرهیز کرد و وحدت سرلوحه کار مسوولان قرار گیرد.
کاتب تصریح کرد : دولت یازدهم قدم های بسیار مطلوبی برای رفع مشکلات کشور در چند سال گذشته انجام داده است و اعتماد دوباره سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی برای راه اندازی واحدهای تولیدی و صنعتی از جمله اقدامات است.
وی خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی در چندسال گذشته بهترین همکاری ها را با دولت برای رفع مشکلات کشور داشته است و این رویکرد برای چهارسال آینده هم لحاظ می شود.
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت : مجلس آمادگی دارد تا با تصویب لوایح و طرح های مهم اقتصادی برای افزایش اشتغال و رونق کسب و کار همگام با دولت حرکت کند.
به گزارش ایرنا، در سه ماه اول سال 96، نرخ بیکاری در استان سمنان 8.8 درصد و 2 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر بود و با تحقق کامل ارایه تسهیلات 9 هزار میلیارد ریالی رونق تولید و اجرای طرح‌های اقتصادی در قالب تفاهم‌نامه های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به تعداد 87 طرح با سرمایه گذاری 71 هزار و 510 میلیارد ریال در همایش‌های سرمایه‌گذاری این استان، انتظار می رود اشتغال افزایش و نرخ بیکاری در سمنان کاهش قابل توجهی یابد.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.