به گزارش ایرنا، سیدمحمدعلی قاسمی روز پنجشنبه به مناسبت آغاز هفته دولت در جمع خبرنگاران، اولویت نخست دولت را جذب سرمایه گذاری های خارجی دانست و افزود: مجموع سرمایه گذاری های مصوب استان از سال 72 تاکنون یک میلیارد و 503 میلیون و 553 هزار دلار بوده که از این میزان 602 میلیون و 823 هزار دلار وارد استان شده است.
وی، محور تولید و اشتغال را سرمایه گذاری دانست و ادامه داد: بدون شک یکی از راه های توسعه و برون رفت از وضعیت کنونی، زمینه سازی برای سرمایه گذاری های خارجی جهت رونق بخشیدن به تولیدات داخلی در رسیدن به توسعه پایدار است.
قاسمی،امنیت سرمایه گذاری، مباحث فرهنگی و ایجاد زیرساخت های لازم را از مهم ترین مولفه های ایجاد سرمایه گذاری دانست و گفت: هر کشوری برای برون رفت از چالش ها و موانع موجود خود از جمله بیکاری، تورم و سایر مسایل اجتماعی ناچار به سرمایه گذاری است و ایجاد هر گونه مشکل در این راه بدون شک منجر به افزایش هزینه های جامعه بود.
قاسمی در بخش دیگری از سخنان خود، میزان سرمایه گذاری خارجی مصوب استان در سال 95 را بالغ بر 401 میلیون و 368 هزار دلار در قالب هفت طرح اعلام و یادآور شد: این در حالی است که در پنج ماهه نخست امسال نیز 457 میلیون و 987 هزار دلار در قالب سه طرح شامل درب های شیشه های پلاستیکی و انواع درب پوش، نیروگاه سیکل ترکیبی و نیروگاه 10 مگاواتی مقایس کوچک از سوی ایرانیان خارج از کشور به همراه کانادا، لیختن اشتاین و اتریش و امارات متحده عربی در استان صورت گرفته است.
وی اظهار کرد: قزوین در جذب سرمایه گذاری های مصوب خارجی با کسب رتبه نخست کشور عملکرد خوبی داشته تا جایی که از سال گذشته تاکنون 10 طرح سرمایه گذاری به میزان 859 میلیون و 355 هزار دلار مجوز سرمایه گذاری دریافت کرده که این میزان 57 درصد کل سرمایه گذاری مصوب استان از سال 72 تاکنون بوده است.
قاسمی در ادامه مجموع سرمایه مصوب استان از ابتدای کار دولت یازدهم تا پایان تیرماه سال 96 بالغ بر 917 میلیون و 235 هزار دلار بوده که این میزان حدود 63 درصد مجموع سرمایه گذاری مصوب خارجی استان از سال 72 تاکنون بوده است.
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه مطالعات اقتصادی،گفت: از سال 94 به بعد چهار طرح تحقیقاتی در سامانه سمات ثبت شده که سه طرح آن تاکنون اجرایی شده و تمامی اعتبار تکلیفی یک درصدی از محل ماده 56قانون تنظیم برخی مقررات مالی دولت نیز جذب شده است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی قزوین در ادامه به حوزه نظارت مالی این اداره کل اشاره کرد و افزود: پروژه شفاف سازی و هوشمند سازی عملیات مالی دولت (خزانه داری الکترونیکی)، توسعه و استقرار نظام جامع مدیریت بدهی ها و دارایی های مالی عمومی و مولدسازی و مدیریت دارایی های دولت از مهمترین وظایف این حوزه است.
فاسمی به بیان گزارش درآمدی سال 95 استان قزوین نیز پرداخت و یادآور شد: مصوب درآمدهای استان در سال 95 بالغ بر 12 هزار و 524 میلیارد ریال بود که نسبت به سال 94 با افزایش 19 درصدی روبرو بوده است.
وی در پایان میزان وصولی درآمدهای استان قزوین در سال 95 را نیز 11 هزار و 887 میلیارد و 669 میلیون ریال اعلام و افزود: در این زمینه نیز با افزایش 25 درصدی نسبت به سال 94 روبرو بوده ایم.
8054*3013
خبرنگار: رضا اسدی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.