سعید افشارنادری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : در سال گذشته 10 واحد کشاورزی آرادان با تسهیلات 150 میلیارد ریالی و در سال 96 تاکنون هفت واحد نیمه فعال با ظرفیت صدرصدی به چرخه تولید برگشت.
وی خاطرنشان کرد : بیش از 50 واحد تولیدی و صنعتی نیمه فعال در آرادان وجود داشت که با درایت دولت تدبیر وا مید بیش از 40 درصد آن تاکنون به چرخه تولید برگشته است.
وی اظهار داشت : بیش از 40 درصد از مرغ گوشتی و تخم گذار استان سمنان در آرادان تولید می شود که با توجه به ظرفیت های کشاورزی می توان با ارایه تسهیلات کم بهره برای اشتغال جوانان در این بخش گام برداشت.
افشارنادری تصریح کرد : سال گذشته در بیش از 200 هکتار از اراضی کشاورزی آرادان سامانه نوین کشاورزی نصب شد که با توجه به کمبود منابع آبی اجرای این طرح در افزایش بهره وری و صرفه جویی آب تاثیر شایانی دارد.
وی اضافه کرد : کمبود آب یکی از چالش های اساسی برای راه اندازی واحدهای تولیدی در 2 هزار هکتار از اراضی کشاوزری آرادان است که باید با ارایه برنامه راهبردی برای رفع این چالش اقدام کرد.
فرماندار آرادان تصریح کرد : برای رفع مشکلات اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری در کشور راهی به جز توجه به بخش خصوصی وجود ندارد و باید با توجه به این اصل برنامه اقتصاد مقاومتی را در آرادان نهادینه کرد.
وی تصریح کرد : این شهرستان از ظرفیت های قابل توجه صنعتی و کشاورزی برخوردار است که با اصلاح الگو کشت می توان برای افزایش اشتغال تلاش کرد.
فرماندار آرادان ظرفیت های دامی این شهرستان را مطلوب توصیف و اضافه کرد : در این شهرستان 120 هزار راس دام سبک و سنگین وجود دارد و برای توسعه روزافزون این طرح مهم اقتصادی باید برای تامین آب این منطقه از استان گام های موثری برداشته شود.
افشارنادری گفت : دولت تدبیر و امید به خوبی کمبود آب در مناطق روستایی و شهری استان سمنان را درک کرده است و با ارایه برنامه های راهبردی کشاورزی علاوه بر صرفه جویی در مصرف این نعمت خدادادی درصدد کیفیت بخشی محصولات تولیدی است.
شهرستان آرادان 2 بخش و چهار دهستان و بیش از 16 هزار نفر جمعیت دارد.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.