به گزارش ایرنا مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر روز دوشنبه در آیین بهره برداری از این طرح ها افزود: از این تعداد 11 طرح با اعتبار 17 میلیارد و 140 میلیون ریال در حوزه های مختلف بخش کشاورزی بهره برداری شد.
غلامحسین تقوی اظهار کرد: همچنین عملیات اجرایی 6 طرح با ا464 میلیارد ریال اعتبار آغاز شد که شامل پرورش قارچ خوراکی، احداث کانال آبرسانی، گلخانه سبزی و صیفی، گل های تزیینی و دارویی است.
وی افزود: در هفته دولت امسال که بیشترین طرح های قابل افتتاح در حوزه آب است، سه طرح آبیاری بارانی در روستاهای موداران، میانزولان و آشاق قلعه به بهره برداری رسید.
وی گفت: علاوه بر این پنج طرح آبیاری کم فشار در روستاهای کرتیل آباد، قشلاق انوج، کوسج خلیل و حسن آباد قشبلاق با هدف بهینه سازی، صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی و جلوگیری از هدر رفت آب افتتاح شد.
تقوی هدف از اجرای طرح آبیاری بارانی را نیز صرفه جویی در مصرف آب، جلوگیری از هدر رفت آب در مسیرهای انتقال و توزیع و افزایش کمیت و کیفیت محصولات تولیدی برشمرد و افزود: در اجرای پنج طرح آبیاری کم فشار 17 هزارو 330 متر لوله گذاری انجام شده است.
مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر همچنین به بهره برداری از 2 طرح پرورش ماهی سردآبی در روستاهای ورچق و توچغاز اشاره و بیان کرد: در مجموع یک میلیارد و 860 میلیون ریال اعتبار برای اجرای این طرح ها هزینه شده است.
تقوی ادامه داد: با بهره برداری از 2 طرح پرورش ماهی سردآبی برای چهار تن اشتغال ایجاد شد که میزان تولید هر واحد پنج و 10 تن ماهی در سال است.
وی گفت: در مجموع با بهره برداری از این تعداد طرح های عمرانی و تولیدی جهاد کشاورزی ملایر در هفته دولت، زمینه اشتغال برای 35 تن فراهم شده است.
تقوی در خصوص آغاز عملیات اجرایی طرح های جهاد کشاورزی ملایر در هفته دولت به طرح گلخانه 20 هکتاری روستای دهنو به عنوان یکی از بزرگترین طرح های جهاد کشاورزی استان همدان اشاره کرد و افزود: این گلخانه قادر است در سه مرحله از محصولات سبزی و صیفی، گیاه های دارویی و گل های زینتی تولید کند.
وی کل اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرح را 440 میلیارد ریال عنوان کرد و ادامه داد: این گلخانه سالیانه قادر به تولید 2 هزارو 380 تن محصولات سبزی و صیفی، هشت میلیون و 500 هزار شاخه گل های زینتی و 10 الی 15 تن گیاه دارویی است.
وی با بیان اینکه گلخانه 20 هکتاری دهنوعلی آباد ملایر زمینه اشتغال برای 200 تن را فراهم کرده، گفت: میزان تولید در مترمربع این گلخانه 35 کیلوگرم است و با هدف افزایش میزان تولید محصول و ایجاد اشتغال احداث خواهد شد.
تقوی اظهار کرد: علاوه بر این عملیات اجرایی یک طرح گلخانه سبزی و صیفی نیز در روستای حرم آباد با اعتبار سه میلیارد و 408 میلیون ریال در زمینی به مساحت 2 هزارو 800 مترمربع با میزان تولید سالیانه 98 تن آغاز شد.
وی آغاز عملیات اجرایی 2 طرح پرورش قارچ در روستاهای گنجاب و توچغاز با میزان تولید سالیانه 150 و 100 تن و اعتبار 25 میلیارد و 446 میلیون ریال و 2 طرح احداث کانال آبرسانی در بخش زند و سامن را از دیگر طرح ها برشمرد.
هفته دولت امسال تعداد 208 طرح عمرانی با اعتباری بالغ بر 815 میلیارد ریال در سطح شهرستان ملایر بهره برداری و یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد.
شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
7528/2087
خبرنگار: معصومه موسوی**انتشار دهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.