محمد رضا سوقندی پنجشنبه شب در حاشیه آیین اختتاحیه سیزدهمین جشنواره داستانهای رضوی کبوتر حرم در گفت و گو با ایرنا، گفت: از ارسال یک هزار و ٧٧٤ اثر از سوی هزار و ٢٠٥ نفر شرکت کننده به جشنواره سیزدهم داستانهای رضوی (کبوتر حرم) خبر داد و گفت: تعداد آثار ارسالی و افراد شرکت کننده در جشنواره سیزدهم نسبت به جشنواره قبل افزایش یافته است.
وی افزود: تعداد آثار ارسالی نسبت به جشنواره دوازدهم ٢٤٦ اثر و افراد شرکت کننده ٣٠٤ نفر رشد دارد که نشان از اقبال نویسندگان به این جشنواره ملی است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان خاطر نشان کرد: در جشنواره سال قبل ٩٠٢ شرکت کننده یک هزار و ٥٢٨ اثر داستانی کوتاه، کوتاه کوتاه و برای بخش های ویژه اثر ارسال کرده بودند.
سوقندی افزود: برای جشنواره سیزدهم ٨٣٦ اثر داستانی کوتاه، ٧٤٣ اثر کوتاه کوتاه، ٣٧ اثر داستانی بلند و رمان، ٦٥ اثر دربخش ویژه کرامت انسانی، ٢٢ اثر در بخش ویژه حادثه قطار و ٧٣ اثر غیرداسانی ارسال شده است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه نویسندگان این استان در جشنواره سیزدهم ٢٧٠ اثر و نویسندگان استان خراسان رضوی ٢٧١ اثر ارسال کرده اند در حالی که شرکت کنندگان سمنانی ٢١٤ نفر و از خراسان رضوی ١٦٨ نفر هستند، اظهار کرد: استان سمنان از نظر شرکت کنندگان و خراسان رضوی به لحاظ تعداد آثار در رتبه اول قرار دارند.
وی گفت: ١٠١ نویسنده استان تهران نیز با ارسال ١٥٥ اثر در رده سوم قرار دارند.
سوقندی، شمار شرکت کنندگان زن را در جشنواره سیزدهم داستانهای رضوی کبوتر حرم ٧١١ نفر و شرکت کنندگان مرد را ٤٩٤ نفر اعلام کرد و گفت: بخش داستان بلند و رمان نیز به صورت دوسالانه برگزار می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، همچنین از اجرای هفت عنوان برنامه جنبی در این جشنواره خبر داد و گفت: این برنامه ها با عنوان های بررسی و تحلیل حدیث سلسله الذهب، فرهنگ رضوی در متون ادبی کهن، فرهنگ رضوی در باورهای عامیانه شهر سمنان، سوژه یابی برای داستانهای رضوی ، نشست کتابخوان با محوریت فرهنگ رضوی است.
وی افزود: برگزاری دو کارگاه نقاشی کودک رضوی و خوشنویسی کتابت چهل حدیت رضوی نیز از دیگر برنامه های جنبی بود.
ترویج فرهنگ رضوی و تشویق نویسندگان به قلم زدن در عرصه فرهنگ رضوی از مهمترین اهداف این جشنواره عنوان شده است.
در این آیین در فرهنگسرای کومش سمنان از برترین ها در بخش های داستان بلند، کوتاه و کوتاه کوتاه تجلیل شد.
7470/6103 خبرنگار: علیرضا عربی ** انتشار دهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.