داریوش طاهری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : از 2 هزار واحد صنعتی و تولیدی استان سمنان، هزار واحد در این شهرستان مستقر است و وجود آزاد راه قم - گرمسار باعث وصل شدن 17 استان به منطقه ویژه اقتصادی گرمسار شده که شرایط توسعه منطقه ویژه اقتصادی را فراهم کرده است.
وی با بیان این که هشت ناحیه شهرک صنعتی در شهرستان گرمسار فعالیت دارد، خاطرنشان کرد: منطقه ویژه اقتصادی شهرستان گرمسار به دلیل فاصله 85 کیلومتری با تهران و ارتباطات بین الملی ریلی، از منطقه های ویژه اقتصادی قابل توسعه و نیازمند توجه بیشتر محسوب می شود.
فرماندار گرمسار تصریح کرد : استان سمنان به ویژه شهرستان گرمسار به دلیل قرار داشتن در مسیر نزدیک به تهران و وجود امکانات زیرساختی مانند راه آهن، برق، گاز، زمینه جذب و تشویق سرمایه گذاران را دارد.
طاهری اضافه کرد : دولت یازدهم برای راه اندازی مجدد واحدهای صنعتی غیرفعال به چرخه تولید عملکرد مثبتی داشته است و این راهبرد و برنامه های حمایتی باید برای رفع همه مشکلات اقتصادی واحدهای تولیدی ادامه یابد.
وی تصریح کرد : برگزاری همایش های سرمایه گذاری و همراهی بخش خصوصی در راه اندازی واحدهای صنعتی جدید از برنامه هایی است که دولت تاکنون قدم های مؤثری در این زمینه برداشته است.
عملیات اجرایی منطقه ویژه اقتصادی گرمسار که یکی از سه منطقه ویژه اقتصادی در استان سمنان است، با 2 هزار هکتار در سفر دولت یازدهم در فروردین 95 به وسیله سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ایدرو آغاز شده است.
شهرستان گرمسار غربی ترین شهرستان سمنان در همسایگی استان تهران قرار دارد و نیمی از واحدهای صنعتی استان سمنان در این شهرستان مستقر است.
در دولت تدبیر و امید تفاهم نامه اجرای 150 طرح با سرمایه گذاری 6 هزار و 550 میلیارد تومان با بخش خصوصی در استان سمنان امضا شده است.
تاکنون بیش از 440 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی و تولیدی نیمه فعال استان سمنان پرداخت شد.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده :جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.