علی یزدانی سه شنبه شب در پایان بازدید از 15 شهرک و ناحیه صنعتی گلستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اکنون در 90 درصد از زمین های شهرک های صنعتی استان واحدهای تولیدی احداث شده و ظرفیت آن ها در حال تکمیل است که برای ورود سرمایه گذاران جدید و متقاضیان ورود به این مناطق، محدودیت در واگذاری زمین وجود دارد.
وی بیان کرد: امکان توسعه شهرک ها و ورود سرمایه گذاران جدید یکی از عوامل اصلی رونق اقتصادی و فراهم شدن فرصت اشتغال بیشتر برای جوانان گلستان است که باید تلاش کنیم این مشکل را با تعامل هر چه بیشتر بین دستگاهی و خرید زمین از مالکان به سرانجام برسانیم.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران افزود: در زمان حاضر بیشتر صنایع و واحدهای صنعتی مستقر در شهرکهای صنعتی گلستان از رونق قابل قبولی برخوردار بوده و سهم قابل توجهی در افزایش آمار اشتغال و بهبود درآمد سرانه استان ایفا می کند.
یزدانی ادامه داد: برخی از این واحدها در سال های گذشته به دلایل گوناگون تعطیل و از چرخه تولید خارج شده بودند اما با تلاش مسوولان استانی و واگذاری تسهیلات مناسب در بخش رونق سرمایه گذاری این واحدها فعالیت خود را از سر گرفته و به صنایعی سودآور با نیروی کار بالا تبدیل شدند.
وی گفت: برخورداری شهرک ها و نواحی صنعتی گلستان از زیرساخت های ضروری مانند آب، برق، گاز و تلفن انگیزه سرمایه گذاران برای استقرار واحدهای صنعتی در این مجموعه ها را بیشتر کرده و منجر به تکمیل ظرفیت نواحی اقتصادی استان شده است.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران بیان کرد: با وجود اقدامات صورت گرفته هنوز برخی از این شهرک ها در حوزه روشنایی معابر و زیباسازی فضای داخلی از مشکلاتی رنج می برند که حل این نارسایی ها نیازمند حمایت هر چه بیشتر استاندار و فرمانداران گلستان است.
یزدانی با تقدیر از حمایت مسوولان استانی و شهرستانی از شهرک ها و نواحی صنعتی گلستان گفت: نتیجه این پشتیبانی ها رشد محسوس تولید سال 94 نسبت به سال قبل از آن است.
به گزارش ایرنا از مجموع یک هزار و 11 قرارداد منعقده در 21 شهرک و ناحیه صنعتی استان گلستان 669 واحد با سرمایه گذاری هفت هزار و 303 میلیارد ریال و اشتغالزایی 12 هزار و 505 نفر درحال بهره برداری هستند.
3091 /6203
* خبرنگار: میثم محسنی انتشاردهنده: کرمانی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.