به گزارش ایرنا، رحمت الله مه آبادی روز شنبه در جمع خبرنگاران در فرودگاه شاهرود افزود: فشار توسعه بر این هشت فرودگاه است در حالی 54 فرودگاه در مالکیت شرکت فرودگاه های کشور است.
وی بهره وری فرودگاه ها را یکی از چالش های اساسی کشور دانست و گفت: تامین نشدن ناوگان یکی از دلایل توسعه نیافتگی فرودگاه های کوچک است و بخشی از این مشکل به تحریم های ظالمانه بین المللی باز می گردد و کشور نتوانسته است از این ظرفیت فرودگاه ها استفاده کند.
مه آبادی با بیان اینکه کمبود ظرفیت چند فرودگاه کشور باید برطرف شود، تاکید کرد: البته این بدان معنا نیست که دولت پاسخگوی هیچ یک از تقاضا ها نبوده بلکه باید خود را با سرعت رشد و توسعه هماهنگ کرد.
مدیر عامل شرکت فرودگاه های کشور درباره بازدید خود از فرودگاه شاهرود هم گفت: این فرودگاه یکی از معدود فرودگاه هایی است که توسط مردم پایه گذاری شده و اکنون هم شاهد جوشش های مردمی برای توسعه خود است.
مه آبادی یادآور شد: دولت و شرکت هواپیمایی کشور وظیفه دارد برای برقراری عدالت در جامعه و در چارچوب سیاست های توسعه ملی از این طرح حمایت کند.
وی با بیان اینکه توسعه فضاها در حال انجام است، افزود: به وضعیت زیرساخت های آسیب دیده و فرسوده هم که سبب ایجاد اختلال برای تداوم پروازها می شود باید رسیدگی شود و در این زمینه ما موظفیم سهم خود را ایفا کنیم.
مدیر عامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی کشور روز شنبه با سفر به شاهرود علاوه بر بازدید از روند توسعه فرودگاه این شهر در آیین تکریم و معارفه مدیران قبلی و کنونی این فرودگاه شرکت کرد.
فرودگاه شاهرود حدود 25 سال پیش در زمینی به مساحت 720 هکتار در 15 کیلومتری شرق شهرستان شاهرود در مجاورت جاده شاهرود به مشهد ساخته شد.
سال 1367 برای توسعه فرودگاه، ساخت ساختمان های پایانه مسافری ، تطویل و توسعه باند پرواز و اپرون آغاز شد.
اواخر سال 1380 با فرود اولین هواپیمای مسافری ،بهره برداری از فرودگاه آغاز شد.
این فرودگاه پس از مدتی وقفه در آذر ماه سال 1386 باردیگر فعالیت خود را آغاز کرده است.
7359/6167 خبرنگار: مهسا شانیان ** انتشار دهنده : محسن شاکری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.