به گزارش ایرنا، مرتضی حمیدپور روز شنبه در آیین معارفه خود که با حضور مدیر عامل شرکت فرودگاه های کشور در فرودگاه شاهرود برگزار شد، افزود: چندین سرمایه گذار نیز در خواست تاسیس شرکت هواپیمایی به مرکزیت این فرودگاه را دارند.
وی همچنین با اشاره به صدور یک هزار و 700 نامه در مدت چهار ماه و نیم از فرودگاه شاهرود برای پیگیری کارها، افزود: خرید سیستم storage الکترونیکی و حذف بایگانی کاغذی نیز سبب صرفه جویی 40 درصدی در مصرف کاغذ شده است.
حمید پور ادامه داد: نصب لامپ های ال ای دی در بلوار فرودگاه نیز سبب کاهش 25 درصدی مصرف برق شده است.
مدیر فرودگاه شاهرود از تکمیل ساختمان سوله پست برق ژنراتور به عنوان دیگر کار انجام شده، یاد کرد و گفت: ساخت جایگاه سوخت، افزایش طول باند و توسعه پایانه در بخش های شمالی و جنوبی نیز در حال انجام است.
حمید پور از تصویب مسیر هوایی شاهرود- طبس خبر داد و گفت: ایجاد مسیر میان شاهرود، عشق آباد و گرجستان برای صادرات محصولات کشاورزی در حال پیگیری است.
وی همچنین با بیان اینکه فقط مالکیت 123 هکتار از زمین های فرودگاه شاهرود تعیین تکلیف نشده، افزود: در آینده این فرودگاه یکی از فرودگاه هایی خواهد شد که تمام مالکیت آن با شرکت فرودگاه های کشور است.
همچنین مدیر پیشین فرودگاه شاهرود نیز بیان کرد: این فرودگاه اکنون به عنوان یکی از فرودگاه های عملیاتی کشور شناخته می شود.
منوچهر اتقیایی با بیان اینکه زیرساخت های این فرودگاه با کم ترین امکانات فراهم شده، افزود: 435 هکتار از زمین های فرودگاه شاهرود مستندسازی و محصور شده، کاری که در دیگر فرودگاه های کشور بی سابقه است.
در این نشست، از زحمات چندین ساله اتقایی مدیر پیشین فرودگاه شاهرود قدردانی و حمیدپور به عنوان مدیر جدید این فرودگاه معرفی شد.
فرودگاه شاهرود حدود 25 سال پیش در زمینی به مساحت 720 هکتار در 15 کیلومتری شرق شهرستان شاهرود در مجاورت جاده شاهرود به مشهد ساخته شد.
سال 1367 برای توسعه فرودگاه، ساخت ساختمان های پایانه مسافری ، تطویل و توسعه باند پرواز و اپرون آغاز شد.
اواخر سال 1380 با فرود اولین هواپیمای مسافری ،بهره برداری از فرودگاه آغاز شد.
این فرودگاه پس از مدتی وقفه در آذر ماه سال 1386 باردیگر فعالیت خود را آغاز کرده است.
7359/6167 خبرنگار: مهسا شانیان ** انتشار دهنده: محسن شاکری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.