به گزارش ایرنا' احمد محمودی پنجشنبه در آئین تجلیل از دهیاران این شهرستان با اشاره به نقش مهم و کلیدی این قشر تلاشگر در رشد و توسعه پایدار مناطق روستایی، از دهیاران به عنوان نماینده دولت و مجری برنامه ها و سیاست های نظام در روستاها یاد کرد.
وی رمز موفقیت دهیاران را تعامل و همکاری با مردم و مسئولان برشمرد و افزود: دهیاران علاوه بر تعامل با مسئولان، ارکان روستا، بخش و شهرستان، زمینه مشارکت عمومی مردم را برای عمران، رشد و توسعه پایدار مناطق روستایی، فراهم نمایند.
محمودی خاطر نشان کرد: دهیاران در توسعه روستاها نقش بنیادی و اساسی دارند و باید نسبت به توانمندی ها، استعدادها و ظرفیت ها شناخت کامل داشته باشند و با اولویت بندی در راستای برطرف کردن مشکلات و نارسایی های فراروی مناطق روستایی برنامه ریزی و تلاش کنند.
وی ادامه داد: دهیاران باید با ایجاد تعامل و همکاری با شوراهای اسلامی روستاها در زمینه های کارآفرینی اقتصادی، اشتغالزایی در حوزه کشاورزی، جذب اعتبارات عمرانی، توجه ویژه به وضعیت بهداشتی و درمانی جامعه روستایی و استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های موجود در روستاها، در راستای رشد، توسعه و آبادانی مناطق روستایی گام بردارند.
محمودی خاطر نشان کرد: دهیاران به عنوان نهاد مردمی و محلی که مدیریت روستاها را بر عهده دارند، می توانند با سیاست گذاری، مدیریت و اجرای برنامه های مختلف آموزشی، توسعه زیرساخت های لازم، کمک به جذب منابع مالی، در توسعه کارآفرینی در روستاها نقش اساسی ایفا کنند و زمینه اشتغال جوانان روستایی را فراهم نمایند.
این مسئول در ادامه با بیان اینکه دولت تدبیر و امید برغم انجام اقدامات و خدمات فراوان، مظلوم واقع شده است، گفت: دولت یازدهم از زمان روی کار آمدن تاکنون با رویکرد و مشی اعتدالی منشا خدمات و دستاوردهای مهم و قابل توجهی برای کشور بوده اما همواره مورد بی مهری و آماج نقد غیرمنصفانه و هجمه ناعادلانه و بی محابای برخی از منتقدان قرار می گیرد.
محمودی این اقدام منتقدان را نهایت بی انصافی و سند مظلومیت دولت برشمرد و اضافه کرد: برخی از منتقدان دولت با بهره گیری از راه های آسفالت شده توسط دولت، در روستاها حضور یافتند، از مزایای اقدامات و خدمات دولت نظیر برق رسانی و آب رسانی در این مناطق بهره مند شدند و در نهایت به جای قدردانی، خدمات دولت را نادیده گرفتند.
فرماندار رودان با بیان اینکه این افراد تمام توان و تلاش خود را در راستای تخریب دولت یازدهم بکار بستند، ادامه داد: این منتقدان با استفاده و بهره گیری کامل از خدمات دولت در حوزه های مختلف، در نهایت ناسپاسی، اقدامات دولت را زیر سوال بردند.
محمودی با بیان اینکه خدمات ارائه شده به مردم، خدمات جناح یا حزب خاصی نیست بلکه خدمات جمهوری اسلامی است، خطاب به مسئولان خاطر نشان کرد: مدیران و مسئولان برای بیان و بازگو کردن خدمات دولت به مردم از هیچ تلاشی فروگذار نکنند و بدانند اگر بخواهند عملکرد دولت را کم اهمیت نشان دهند، عملکرد نظام را کم اهمیت شمرده اند.
وی زیر سوال بردن خدمات دولت جمهوری اسلامی که برآمده از آراء مردم است را ناسپاسی و جفا در حق مردم دانست.
محمودی بیان کرد: در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری و فرامین حضرت امام خمینی (ره)، خدمات انقلاب و نظام نه تنها برای آحاد ملت بلکه باید برای مردم جهان بیان، بازگو و تشریح شود.
وی اضافه کرد: بیان خدمات انقلاب، نظام و دولت های آن به مردم، تلاش، نقشه ها و تبلیغات سوء دشمنان برای ناکارآمد نشان دادن نظام و مسئولان را نقش بر آب و خنثی می کند.
محمودی در پایان از مسئولان خواست با عزم، انگیزه و روحیه مضاعف و رویکردی مثبت و نو، سیاست های دولت تدبیر و امید را در تمامی حوزه ها دنبال کنند و فکر و توان خود را به پیشرفت کشور و خدمت به مردم معطوف نمایند.
در آئین پاسداشت روز دهیار، از 25 دهیار بخش مرکزی شهرستان رودان تجلیل شد.
7196 /6048
خبرنگار: طیبه رحیمی** انتشار دهنده : خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.