زهرا سادات میرزازاده روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: با توجه به مسایل فرهنگی و اصول و ضوابطی که در کشور وجود دارد در برخی از دانشگاه ها زیرساخت ها و اماکن ورزشی برای فعالیت دختران مناسب نیست که این یکی از عوامل کند بودن روند توسعه ورزش دانشجویی در حوزه بانوان است.
وی یادآور شد: از چند دهه اخیر که تمایل جامعه به ورزش به ویژه ورزش بانوان افزایش یافته، آثار مثبتی به همراه داشته و ثمره آن در دانشگاه ها نیز دیده می شود.
میرزازاده بیان کرد: در این راستا دانشگاه هایی که با برنامه ریزی و هدفمندی توانسته اند شرایط را برای ورزش دانشجویان دختر خود فراهم کنند، شاهد هستند که ورزش بانوان سیر رشد خود را به آرامی طی می کند.
معاون ورزش بانوان دبیرخانه منطقه 9 دانشگاه های کشور، با اشاره به افزایش تقاضای بانوان برای فعالیت های ورزشی به ویژه ورزش های همگانی، ابراز داشت: تنوع رشته های ورزشی باعث شده اقبال به ورزش در میان خانم ها بیشتر شود و همین موضوع دغدغه مسوولان را نسبت به ورزش بانوان افزایش داده است.
میرزازاده اضافه کرد: رویدادها و جشنواره های ورزشی و انعکاس آن ها از طریق رسانه ها نیز می تواند یکی از عوامل تشویق بانوان برای روی آوردن به ورزش باشد.
مشارکت زنان در ورزش درقرن بیستم میلادی، به ویژه در اواخر آن افزایش چشمگیری یافت. شرکت زنان مسلمان در ورزش حرفه‌ای به تدریج در حال افزایش است. زنان ورزشکار ایرانی در رشته‌های مختلفی فعالیت می‌کنند و مدال‌های جهانی کسب کرده‌اند.
7359/6167 خبرنگار: مهسا شانیان ** انتشاردهنده: محسن شاکری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.