پرویز ملک زاده روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در مجموع در هر پنج گروه در شهرستان سمنان 3 هزار و 404 نفر، در شاهرود سه هزار و 588 نفر، در دامغان هزار و 271 نفر و در گرمسار هزار و 45 داوطلب شرکت در آزمون سراسری در استان سمنان هستند.
وی ادامه داد: آزمون سراسری ورود به دانشگاه در سال 96 پنجشنبه و جمعه 15 و 16 تیر در 4 حوزه اصلی شامل دانشگاه سراسری سمنان، دانشگاه صنعتی شاهرود، دانشگاه پیام نور گرمسار و دانشگاه سراسری دامغان برگزار می شود.
ملک زاده یادآور شد: نسبت داوطلبان خانم به آقا در کنکور سراسری ورود به دانشگاه های امسال در کشور 60 به 40 درصد است و این نسبت در حوزه دانشگاه سمنان شامل 63 درصد خانم ها و 37 درصد آقایان است.
** کارت ورود به جلسه آزمون سراسری از امروز توزیع می شود
نماینده تام الاختیار برگزاری آزمون های سراسری دانشگاه سمنان گفت: کارت ورود به جلسه آزمون سراسری سال 1396 دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی از امروز یکشنبه 11 تیر توزیع می شود و داوطلبان تا ساعت 24 روز چهارشنبه 14 تیرماه می توانند به پیگاه اینترنتی سازمان سنجش مراجعه و پرینت کارت خود را دریافت کنند.
نماینده تام الاختیار برگزاری آزمون های سراسری دانشگاه سمنان افزود: با توجه به اینکه آزمون سراسری سال 96 برای هر یک از گروه های آزمایشی پنج گانه به طور جداگانه برگزار می شود و هر کدام از داوطلبان در صورت شرکت در یک، دو یا سه گروه آزمایشی، باید کارت ورود به جلسه آزمون خود را جداگانه دریافت کنند.
به گزارش ایرنا، آزمون داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح پنجشنبه، آزمون گروه هنر نیز عصر پنجشنبه 15 تیر، آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی صبح جمعه و آزمون گروه آزمایشی زبان‌های خارجی نیز عصر جمعه 16 تیر برگزار خواهد شد.
براساس اعلام سازمان سنجش ، برای شرکت در آزمون سراسری سال 96 در مجموع تعداد 929 هزار و 791 داوطلب ثبت نام کرده اند و در نهایت برای یک میلیون و 93 هزار و 197 داوطلب کارت ورود به جلسه آزمون صادر شده است که از این تعداد، 657 هزار و 613 کارت برای داوطلبان زن و 435 هزار و 584 کارت برای داوطلبان مرد صادر شده است.
استان سمنان بیش از 45 دانشگاه و موسسه آموزش عالی و بیش از 118 هزار دانشجو دارد و نسبت دانشجو به جمعیت در این استان یک به 6 و بالاتر از متوسط کشور است.
7341/6103 خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشار دهنده : مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.