به گزارش ایرنا، سیدمحسن مظهری روز شنبه در دیدار جمعی از مسوولان قضایی سمنان با نماینده ولی فقیه در استان در دفتر امام جمعه سمنان افزود: 60 درصد مسوولیت های اداری در دادگستری های استان خالی است و باید دولت با تخصیص اعتبار برای رفع این چالش مهم اقدام کند.
مظهری با اشاره به اینکه آحاد جامعه باید دستگاه قضایی را مکانی امن و آرام برای رسیدگی به جرایم در نظر بگیرند، خاطرنشان کرد: سیاست های ابلاغی رهبر انقلاب و رئیس قوه قضاییه در اولویت کاری دستگاه های اجرایی قرار دارد و قضات استان برای رسیدگی به پرونده های کیفری باهیچ شخصی شوخی ندارند.
وی تصریح کرد: رهبر انقلاب همواره به رسیدگی پرونده ها در دادگستری ها با حداقل دغدغه برای شاکی و متهم تاکید دارند و این رهنمود ایشان در اولویت کاری دستگاه قضایی استان قرار دارد.
رئیس کل دادگستری استان سمنان با اشاره به اینکه تکریم ارباب رجوع، حفظ کرامت انسانی و رعایت عدالت و قانون در رسیدگی به پرونده ها در اولویت کاری دستگاه قضایی استان قرار دارد، ادامه داد: قضات استان از با اخلاق ترین مسوولان برای رسیدگی به جرایم هستند و باید با افزایش نیروی انسانی این روند مثبت ادامه یابد.
رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: دولت باید با رفع بیکاری و افزایش رونق کسب وکار در کاهش بزهکاری های اجتماعی نقش ایفا کند.
درسال گذشته بیش از 39 هزار و 683 هزار پرونده قضائی در دادسراهای استان تشکیل شد که 38 هزار و 893 فقره مختومه شد.
6026/7339 خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده : مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.