به گزارش ایرنا، محمدرضا خباز روز پنجشنبه در نشست شورای مدیریت بحران استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری، افزود: با تعطیلی در ادارات در روز پنجشنبه در تابستان 96، ساعات کاری دستگاه های اجرایی در روزهای هفته از ساعت هفت تا 15 و و 45 دقیقه در نظر گرفته شده است.
وی اضافه کرد: میزان ساعت کاری در طول هفته 44 ساعت است و برای اجرایی شدن قانون در این زمینه، 44 ساعت در پنج روز کاری تقسیم شده است و ساعات کاری در روزهای شنبه تا چهارشنبه افزایش می یابد.
وی یادآور شد: این تعطیلی فقط برای تابستان 96 درنظر گرفته شده است و در صورت بازدهی مطلوب و اعلام نظرات مثبت مدیران دستگاه های اجرایی، تعطیلی ادارات استان سمنان در روز پنجشنبه در طول سال نیز ادامه پیدا می کند.
وی خاطرنشان کرد: تعطیلی دستگاه های اجرایی در روزهای پنجشنبه در تابستان 96 با هدف بهبود خدمت رسانی به مردم و به منظور جلوگیری از قطعی آب و برق در فصل تابستان شکل گرفته است و هدف اصلی این تعطیلی کم کاری نیست، بلکه هدف نهایی صرفه جویی در مصرف انرژی و آینده نگری است.
خباز تاکید کرد: صرفه جویی باعث بقای خدمت رسانی می شود ، نگرانی های بسیاری برای کمبود آب و برق در تابستان 96 در استان سمنان وجود دارد که با تعطیلی ادارات در روزهای پنجشنبه، فرصتی مناسب برای کاهش مصرف و ذخیره سازی آب و جلوگیری از قطع برق به وجود می آید.
وی اضافه کرد: مدیران دستگاه های اجرایی باید توجه داشته باشند که دستگاه های سرمایشی ادارات خود را در ساعات غیرکاری خاموش کنند و همچنین از استانداری برای نظارت بر انجام این کار، ناظرانی به ادارات فرستاده می شود.
وی، درباره روز جهانی قدس گفت: روز قدس یکی از مهم ترین ایام سال است که یادگار حضرت امام خمینی (ره) است و اگر این تفکر عمیق به وجود نیامده بود، صهیونیسم به خواسته های شوم خود می توانست دست یابد.
استاندار سمنان تاکید کرد: اسلام فقط عبادت فردی نیست، نقطه مقابل آن این است که از یاد برادر مسلمان خود غافل نشویم.
تعطیلی ادارات در روزهای پنجشنبه با هدف صرفه جویی در مصرف آب و برق و ذخیره سازی انرژی برای روزهای باقی مانده از تابستان 96 هم اکنون در پنج استان کشور در حال اجراست و به عنوان راهکاری برای مدیریت انرژی اتخاذ شده است.
سهم مصرف دستگاه‌های اجرایی استان سمنان از انرژی برق 9 درصد است.
7341/6103 خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.