به گزارش خبر آنلاین و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری البرز ، تجربه 30 ساله «سید حمید طهائی» استاندار البرز در زمینه اداره مدیریت استان های مختلف در کشور، نشان داده که وی توانسته دستگاه های اجرایی استان را در بسیاری از تلاطم ها به سرمنزل مقصود برساند و آمار و ارقام موجود از جایگاه استان کوچک البرز در کشور، گواه آشکاری بر بکارگیری این تجارب و تلفیق آن با سخت کوشی و تلاش مضاعف و گسترش آن به مدیریت اجرایی استان است.
آری شاید در نگاه نخست مدیریت بر استان البرز،چکیده و تجمعی از اقوام مختلف از سراسر کشور به گونه ای که واژه ایران کوچک به آن اطلاق شده است، به سادگی امکانپذیر نبود؛ به ویژه اینکه از بدو تاسیس استان در دولت دهم بسیاری از ضروریات و الزامات نظیر زیرساخت های اساسی برای آن فراهم نشده بود با این وجود،مدیریت اجرایی استان با اشراف به وضعیت البرز و از سویی استعدادهای این سرزمین ناشناخته در قلب نقشه کشور، قطعات پازل توسعه این استان را با رمز «وحدت و همدلی» به گونه ای چید تا کشتی کلانشهری پر تلاطم، پس از سالها به ساحل آرامش و امید برسد و اکنون بسیاری از ظرفیت های استان به فعلیت رسیده و رتبه های متعددی در بخش های مختلف را از آن خود ساخته است.
اکنون، به مدد این تلاش ها و قدم های بلند در جهت رسیدن به اهداف و سیاست های دولت تدبیر و امید، نام البرز در رتبه های بالا در بسیاری از بخش ها در بین استان های کشور قرار گرفته است.
با نگاه کوتاهی به گزیده ای از ستاره های کسب شده در این مسیر، می توان دید چگونه توسعه و پیشرفت در استان البرز با سکان داری استانداری موفق و باتجربه تحولاتی ماندگار را به همراه داشته است.
مراودات البرز در سطح جهانی و جذب میلیاردها ریال سرمایه گذاری خارجی در استان و همچنین بهره برداری از 10 طرح سرمایه گذاری خارجی و تعامل با سایر کشورها برای حضور در استان بخشی از اقدامات صورت گرفته در این دوره است.
راه اندازی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و فعال سازی واحدهای نیمه فعال، امکان تثبیت فرصت های شغلی برای بیش از 14 هزار نیرو،حضور بیش از 23 هیات سرمایه گذاری خارجی، کسب رتبه 2 کشور در جذب سرمایه گذاری خارجی، ارتقاء استان به رتبه اول در تعداد واحدهای صنعتی نسبت به دولت قبل و کسب رتبه 9 کشور از جمله این اقدامات است.
راه اندازی نخستین شهرک صنعتی تخصصی داروهای دانش بنیان، ارتقای یک رتبه ای استان در سرمایه گذاری صنعتی، رتبه 2 اشتغال صنعتی، کسب رتبه دوم تولید تخم مرغ در کشور، کسب رتبه چهارم در عملکرد تولید گندم، رشد 95 درصدی فعالیت شرکت های دانش بنیان و رتبه 3 فروش شرکت های دانش بنیان دیگر موفقیت های طهائی استاندار و تیم اجرایی استان محسوب می شود.
از دیگر اقدامات صورت گرفته در این مدت می توان، به کسب رتبه اول کشور در تولید 70 تن محصولات آلو و گیلاس و جایگاه نخست پرورش گل لاله و ارتقاء جایگاه استان در زمینه تولید محصولات کشاورزی اشاره کرد. امروز که دولت تدبیر و امید وارد دومین دوره 4 ساله اش می شود، استان همسایه پایتخت سیاسی کشور با کوله باری از تجارب موفق و برخورداری از بسیاری از ستاره ها و برندها، راه تلاش و امید را در مسیر نیل به توسعه می پیماید و اینگونه در اقتصاد و کشاورزی نامش بر سر زبان ها پیچیده است.
استاندار البرز، به عنوان سکاندار این کشتی، ضمن تثبیت جایگاه استان به عنوان اقدامی پایه ای و اساسی، هماهنگی بسیار خوبی بین بخش های مختلف استان ایجاد کرده تا همه مدیران اجرایی با اطمینان بیشتری پای در مسیر خدمت رسانی به مردم و نظام اسلامی بگذارند.
رسیدن به این نقطه تنها نقشه راه نبود، بلکه استفاده از تمام ظرفیت ها را نیز می طلبید تا نام البرز در فهرست برترین ها بین استان های کشور قرار گیرد. آنطور که شواهد و قراین می گوید، طهائی در هر استانی مسئولیت طولانی را عهده دار بوده و پس از ایجاد زیرساخت ها و بسترهای توسعه در هر نقطه ای از کشور، برای تکمیل برنامه های خود ماندگار بوده است، حال باید دید این مرد سیاسی برای ادامه مدیریت البرز چه برنامه هایی دارد...

۴۶
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 678065
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.