به گزارش ایرنا، فرمانداران شهرستان های استان سمنان در نشست کمیسیون قاچاق کالا و ارز در سالن غدیر استانداری سمنان برنامه های راهبردی خود را برای مبارزه با پدیده شوم قاچاق کالا در سال 96 با حضور محمدرضا خباز استاندار سمنان بیان کردند.
فرماندار سرخه با اشاره به نقش مخرب کالای قاچاق در اقتصاد کشور، گفت: در این شهرستان ارزیابی های مستمری برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز انجام می شود و در این راه باید تمام دستگاه های اجرایی با همدلی و انسجام با این پدیده شوم مبارزه کنند.
علی محمد مویدی زاده افزود: در تبلیغات بازرگانی نباید از کالاهای لوکس و گران قیمت خارجی برای هدیه دادن به مردم استفاده شود، این نوع تبلیغات به نوعی ترویج خرید کالای غیرایرانی است، در صورتی که در ایران ظرفیت های فراوانی وجود دارد که با کمی دقت می توان از آن ها برای جذب مخاطب استفاده کرد.
فرماندار سرخه اضافه کرد: تداوم برقراری ایست بازرسی ، استفاده از ظرفیت ائمه جمعه، تبلیغات محلی و بازدید از مکان هایی که در آن ها امکان استفاده از کالای قاچاق زیاد است مانند آرایشگاه ها و باشگاه ها و فرهنگسازی برای آن ها با هدف تشویق شهروندان برای نخریدن کالای قاچاق و جایگزینی آن با کالای ایرانی از جمله اقدامات پیش روی این شهرستان برای سال 96 است.
فرماندار سمنان با بیان این که قاچاق کالا و ارز ضربه بزرگی به تولیدکنندگان داخلی است، گفت: مبارزه با قاچاق کالا و ارز در اولویت برنامه های شهرستان سمنان در سال 96 قرارگرفته است.
عباس دانایی برنامه های شهرستان سمنان برای مبارزه با این پدیده شوم را برگزاری جلسات تخصصی برای مبارزه در این زمینه، نظارت و بازرسی بر اصناف و میادین میوه، فرهنگسازی در این زمینه و استفاده از ظرفیت عمومی و مردمی به ویژه استفاده از سمن ها برای ترویج خرید کالای ایرانی و مبارزه با قاجاق کالا اعلام کرد.
فرماندار شاهرود گفت: ١٢ کارگاه آموزشی برای مبارزه با قاچاق کالا و ٩٤٠ بازدید از مراکز مختلف در سال ٩٥در این شهرستان انجام شده است که با برنامه ریزی های انجام شده نظارت ها و برگزاری کارگاه ها برای فرهنگسازی بیشتر در سال 96 افزایش پیدا می کند.
سیدمحمدرضا هاشمی یادآور شد: استفاده از ظرفیت دانشگاهیان، پیگیری طرح شناسه دار کردن انبارها، شناسایی محل های دپو و انبارهای نگهداری کالاهای قاچاق، مشارکت با آموزش و پرورش برای فرهنگسازی بیشتر در این زمینه و استفاده از ظرفیت روحانیون از جمله برنامه های این شهرستان برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز است.
فرماندار شاهرود با بیان این که برای ترویج کالای ایرانی ، معرفی و تشویق واحدهای تولیدی برتر در دستور کار قرار گرفته است، تاکید کرد: برای تحقق شعار استفاده از کالای ایرانی باید فرهنگ ساده زیستی در بین خانواده ها ترویج پیدا کند.
فرماندار مهدیشهر گفت: این شهرستان به دلیل جایگاه جغرافیایی ویژه، مشکلات قاچاق کالا و ارز کمتری را نسبت به دیگر شهرستان ها دارد، اما با توجه به فرآیندی بودن قاچاق، اقدامات ویژه ای برای مبارزه با این پدیده شوم در سال ٩٦ در نظرگرفته شده است.
حسن ارگی افزود: یکی از کالاهای اصلی که در شهرستان مهدیشهر قاچاق می شود چوب تاغ و چوب است و در سال گذشته برای مبارزه با قاچاق این گونه گیاهی اقدامات خوبی انجام شد و در سال ٩٦ نیز فعالیت های بیشتری در این زمینه انجام خواهد شد.
وی اضافه کرد: عرضه سوخت خارج از شبکه از دیگر معضلات این شهرستان است که با نظارت ویژه و مستمر این معضل قابل حل است.
فرماندار مهدیشهر تاکید کرد: برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز آگاهی و اطلاع رسانی برای مردم باید در اولویت قرار گیرد و مردم باید خود را ملزم به نخریدن کالای قاچاق کنند.
فرماندار گرمسار گفت: در این شهرستان برای هر ماه از سال 96 در زمینه مبارزه با قاچاق کالا برنامه ریزی شده است و هر ماه زمینه های مختلف قاچاق کالا مانند عرضه لوازم بهداشتی، قاچاق لوازم صوتی و تصویری و آخرین وضعیت انبارها بررسی می شود.
داریوش طاهری افزود: در طرحی برای مقابله با محموله های قاچاق و شناسایی هر چه بیشتر کالاها، تاکنون حدود هزار و 521 واحد تولیدی و مراکز نگهداری و انبارها در سامانه شناسنامه‌دار کردن انبارهای شهرستان گرمسار ثبت نام کرده اند که از این تعداد 98مورد از بخش معدن، 705 مورد از بخش باغ ها و مزرعه، 241 واحد تولیدی، 41 مورد انبار و مراکز نگهداری و 417 مورد نیز عمده فروشی، خرده فروشی و اصناف بوده است.
فرماندار آرادان با بیان این که در این شهرستان قاچاق کالا بسیار اندک است، گفت: برنامه اولیه این شهرستان مراقبت، کنترل و نظارت است.
سعید افشار نادری، نظارت بر انبارها و محل های دپوی کالا، توجیه مردم برای نخریدن کالای قاچاق، آگاهی رسانی برای شناخت کالای قاچاق، فرهنگسازی برای خرید کالای ایرانی، بومی سازی برنامه های استانی برای این شهرستان و اجرای طرح کنترل و انجام گشت های مشترک را از جمله راهکارهای مبارزه با کالای قاچاق و ارز برای سال 96 شهرستان آرادان عنوان کرد.
علی اصغر مجد فرماندار دامغان نیز گفت: مباحث آموزشی و فرهنگسازی در زمینه مبارزه با قاچاق کالا از اولویت های این شهرستان است و از تمام ظرفیت های این شهرستان در این زمینه استفاده خواهد شد زیرا قاچاق کالا و ارز تاثیرات بسیار منفی در اشتغال و اقتصاد دارد.
محمد مهدی کریمی، فرماندار میامی گفت: برنامه تقویت، کنترل و نظارت بر ورودی استان از سمت شرق، بررسی رابطه اقتصاد مقاومتی و مبارزه با قاچاق کالا و فرهنگسازی برای مردم و بررسی تبعات استفاده از آب و حفر چاه های غیرمجاز به عنوان کالای قاچاق از جمله برنامه های این شهرستان است.
استاندار سمنان با اشاره به اقدام های مثبت دولت تدبیر و امید برای کاهش قاچاق کالا و ارز، گفت: باید با اتخاذ راهکارهای نوین در دولت تدبیر و امید، مبارزه قاچاق کالا و ارز به کمترین میزان برسد.
محمدرضا خباز استاندار سمنان گفت: در سال 92 میزان قاچاق کالا و ارز کشور 25 میلیارد دلار برآورد شده بود، اما در دولت تدبیر و امید این میزان به 12.5 میلیارد دلار تقلیل یافت.
به گزارش ایرنا، در طرحی برای مقابله با محموله های قاچاق و شناسایی هر چه بیشتر کالاها، تاکنون حدود سه هزار و 835 واحد های تولیدی و مراکز نگهداری و انبارها در سامانه شناسنامه‌دار کردن انبارهای استان سمنان ثبت نام کرده اند که از این تعداد 22 مورد از بخش معدن، 22 مورد از بخش مزرعه، 29 مورد از مراکز ارائه خدمات، 151 واحد تولیدی، 239 مورد انبار و مراکز نگهداری و سه هزار و 372 مورد نیز عمده فروشی، خرده فروشی و اصناف بوده است.
7341/6103 گزارش: خدیجه سلطانی پور ** انتشار دهنده : مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.