به گزارش خبرنگار ایرنا ، حجت الاسلام والمسلمین عباس امینی در خطبه های سومین جمعه ماه مبارک رمضان در مصلای نیمه تمام پیامبر اعظم (ص) شاهرود در جمع روزه داران و نمازگزاران جمعه این شهر افزود: ترامپ، عربستان و برخی کشورهای منطقه با بستن پیمان های جدید تلاش می کنند ، منطقه غرب آسیا را برای نگهداری اسراییل ، در آتش فتنه فرو ببرند.
وی با بیان اینکه حمایت مسلمانان از مردم فلسطین و روز قدس هرگز ازبین نخواهد رفت ،تاکید کرد: باتوجه به اتفاق های اخیر منطقه ، جنایات فجیع و کشتار بی رحمانه انسان ها ،حضور گسترده مردم در راهپیمایی این روز بزرگ درس عبرتی برای یاوه گویان خواهد بود.
امام جمعه شاهرودگفت : هنرمندان در تمام زمینه های هنری باید با زبان هنر اتفاقات اخیرو جنایات ترامپ و برخی کشورهای عربی منطقه را به تصویر بکشند تا در اذهان تاثیر گذار شود.
خطیب جمعه شاهرود با اشاره به دیدار های اخیر رهبری با اقشار مختلف جامعه گفت : آیت الله خامنه ای منافع ملی را بر سه اصل دین ،انقلاب و پیشینه تاریخی ایران اسلامی استوار دانسته و بر پرهیز از دوقطبی شدن جامعه تاکید کردند.
وی با انتقاد از برخی افراد که حرف و کلام امام راحل و رهبری را بر زبان جاری می کنند و برخلاف آن عمل می کنند ،تصریح کرد: تکیه بر توانمندی ها ،ظرفیت ها و نیروی انسانی داخل کشور، عدم اعتماد به دشمنان ، راه برون رفت از موانع و مشکلات پیش رو است.
به گفته وی ، برخی افراد برای اسلام زدایی با رفتار ،کلام و کنایه های خود وارد عرصه شده اند که شایسته امت اسلامی و هویت ایرانی- اسلامی نیست.
امام جمعه شاهرود حفظ روحیه انقلابی و دینی را برای مقابله با خطرات ضروری خواند .
وی با اشاره به اینکه در کشوری که مردم سالاری دینی حاکم است نباید با تغییر دولت ها افراد شایسته را به دلیل گرایشات و اختلاف سلیقه ها کنار زد ،تاکید کرد: مقام های عالی رتبه نظام در عزل و نصب ها شایسته سالاری را در نظر داشته باشند.
وی در بخش دیگری از سخنانش شهادت مظلومانه امام علی (ع) را برمسلمانان و آزادگان جهان تسلیت گفت و ادامه داد: فضایل و عدالت این امام همام درس عبرت همگان است.
وی از مسئولان خواست برای تکمیل مصلای نماز جمعه این شهرستان اعتبار هایی را تخصیص دهند.
7358/6167 خبرنگار: سروش مولانا ** انتشاردهنده : محسن شاکری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.