به گزارش ایرنا، آیت الله سیدمحمد مهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج با تسلیت سالروز شهادت حضرت علی (ع) اظهار داشت: تصویب قطعنامه های جدید سنای آمریکا علیه ملت ایران بیانگر پایبند نبودن کاخ سفید به قوانین بین المللی است.
وی با محکوم کردن سخنان وزیر امور خارجه آمریکا در خصوص تغییر نظام جمهوری اسلامی در ایران گفت: دستگاه قضایی ایران باید درخصوص این سخنان مداخله آمیز طرح شکایت بین المللی کند ضمن اینکه دستگاه دیپلماسی کشور نیز در این خصوص اقداماتی انجام دهد.
خطیب جمعه کرج ادامه داد: باید در خصوص اقدامات سنای آمریکای مقابله به مثل شودو در این زمینه باید به مردم آگاهی بخشی کرد.
آیت الله حسینی همدانی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع مسئولان کشور اظهار داشت: دشمن 3 هدف کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت درخصوص ایران دنبال می کند که باید در مقابل دشمن موضعگیری کنیم .
وی افزود: دشمن در کوتاه مدت ، آشوب ، فتنه و برهم زدن امنیت را درایران دنبال می کند ، در میان مدت صدمه زدن به اقتصاد مردم ایران است و براندازی و تغییر نظام از اهداف بلند مدت دشمن است.
خطیب جمعه کرج با بیان اینکه بارها مقام معظم رهبری در خصوص توطئه های آمریکا بیانات روشنگرانه داشته اند، گفت: در واقع دشمن به دنبال طراحی توطئه های مختلف ایران اسلامی است.
وی اظهار داشت: آمریکا از هژمونی برتر ایران در منطقه هراس دارد و به دنبال تغییر این رویکرد در منطقه است و بنابراین باید شعار مرگ برآمریکا را فراموش نکنیم.
حسینی همدانی گفت: در این شرایط کمیته نظارت بر برجام باید اقدامات لازم انجام دهد و با قدرت نکاتی که مقام معظم رهبری بیان فرموده اند، مطالبه کند تا اقتدار نظام صدمه نبیند.
امام جمعه کرج با اشاره به راهپیمایی روز قدس اظهار داشت: با توجه به دشمنی آمریکا و صهیونیست ها با نظام اسلامی و جهان اسلام باید مراسم روز قدس امسال باشکوهتر از گذشته برگزار شود.
وی با اشاره به اینکه راهپیمایی روز قدس نماد استکبار ستیزی است ، بیان داشت: این روز یادگار امام خمینی (ره ) و می بایست با وحدت و انسجام بیشتر برگزار شود .
خطیب جمعه کرج گفت: در بحث فلسطین باید اقدامات فرهنگی زیادی در جهان اسلام صورت گیرد و هنرمندان و فیلم نامه نویسان وارد عمل شوند و خلق اثر کنند.
حسینی همدانی با اشاره به گوشه هایی از فضائل والای حضرت امیر مومنان علی (ع ) ، بر مشارکت بالای مردم در بازسازی عتبات عالیات تاکید کرد.
وی اظهار داشت: در این زمینه باید اقدامات فرهنگی زیادی برای نشر تفکر والای شیعه و اسلام ناب محمدی (ص ) صورت گیرد.
امام جمعه کرج از مردم خواست نسبت به بیشتر در بازسازی عتبات عالیات اقدام موثری داشته باشند چرا که این حرکت آثار معنوی فراوانی در جهان اسلام دارد.
نماینده ولی فقیه در استان البرز در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت معنوی مساجد گفت: باید مسجد محور در اولویت برنامه های معنوی و فرهنگی قرار گیرد.
وی تاکید کرد که سنگر مسجد باید حفظ شود و مسجد محور برنامه های فرهنگی ، مذهبی و غیره باشد.
وی افزود: ائمه جماعات مساجد پس از برگزاری فریضه نماز جماعت برای نمازگران سخنرانی داشته باشند چرا که این روش در پالایش فکری مردم تاثیر بسزایی دارد.
7410/ 6155خبرنگار: مژگان السادات سجادی** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.