به گزارش ایرنا حجت الاسلام رضا کرمی پور در خطبه های نمازجمعه این هفته شهر جیرفت افزود: تقوی و توکل به خدا در جامعه امروزی کم شده لذا باید از زندگی و سیره پیامبران در این جهت الگو بگیریم.
وی بیان کرد: دشمن با تهاجم فرهنگی دنبال از بین بردن ارزش هاس اسلامی است و رهبر معظم انقلاب اسلامی در این زمینه روشنگری زیادی داشته اند.
وی تصریح کرد: دور ماندن از تعلیمات انبیاء و پیامبران، زیاد شدن وسایل فساد و شهوت، گسترش وسایل تبلیغاتی فساد، زیاد شدن شبهات در مسائل دینی و سلطه حاکمان جابر از علایم ظلم در آخر الزمان است.
امام جمعه جیرفت ادامه داد: کشورهای اسلامی که باید نماد رفتار اسلامی باشند با اخلاق غیراسلامی در راستای مخالف اسلام حرکت می کنند.
وی ضمن تسلیت شهادت حضرت علی (ع) و لیالی قدر گفت: مردم با مطالعه نهج البلاغه با سیره مولا امیرالمونین (ع) آشنا شوند.
وی افزود: شب های قدر ماه مبارک رمضان فرصت خوبی برای خودسازی انسان ها و نزدیک شدن به امام زمان (عج) است لذا از این شب ها بیشترین استفاده معنوی را ببریم.
حجت الاسلام کرمی پور بیان کرد: امام علی (ع) می فرمایند؛ 'در آینده زمانی برای شما خواهد رسید که اسلام در آن زمان وارونه می شود و همه ابعاد اسلام به هم می ریزد.'
وی ادامه داد: امروزه که وسایل گمراه کننده دین زیاد شده باید صحبت های رهبر معظم انقلاب اسلامی را مورد توجه قرار دهیم زیرا ایشان در سخنان خود راه درست را نشان می دهند.
حجت الاسلام کرمی پور به آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس اشاره کرد و گفت: این روز به گفته حضرت امام خمینی (ره) روز جهانی مسلمین است لذا در این آیین با حضور پرشور خود علیه فعالیت های رژیم صهیونستی شرکت کنیم.
وی افزود: مراسم روز قدس در شهرستان جیرفت ساعت 11 و 30 دقیقه از میدان شاهد آغاز می شود و تا مصلی جیرفت ادامه دارد.
امام جمعه جیرفت به سالروز شهادت دکتر چمران اشاره کرد و گفت: شهید چمران الگوی خوبی برای جامعه دانشگاهی است لذا باید از سیره و تفکر ایشان الگو برداری کرد.
وی همچنین به سالروز تشکیل جهاد سازندگی توسط حضرت امام خمینی (ره) اشاره و بیان کرد: یکی از ماموریت های مهم این نهاد تلاش در زمینه آبادانی روستاهاست و نباید بگذاریم این مهم کم رنگ شود.
وی ادامه داد: امروز مهاجرت روستاییان به شهر سبب معضل حاشیه نشینی شده لذا باید زیرساخت های اولیه در روستاها فراهم تا از مهاجرت به شهر جلوگیری شود.
حجت الاسلام کرمی پور در بخش دیگری از سخنان خود به دیدارهای رهبر معظم انقلاب اسلامی با جوانان و دانشجویان اشاره کرد و گفت: معظم له در این دیدارها به مساله آتش به اختیار جوانان تاکید کردند.
وی افزود: آتش به اختیار یعنی گفتمان انقلاب اسلامی نباید تعطیل شود و در همه جا باید ترویج پیدا کند.
وی ادامه داد: یکی دیگر از مصادیق آتش به اختیار جوانان درایت و بلوغ فکری است که باید نسل جوان به این مهم توجه داشته باشد.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7450/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.