به گزارش خبرنگار ایرنا ، حجت الاسلام والمسلمین عباس امینی در خطبه های نخستین جمعه ماه مبارک رمضان در مصلای بزرگ نیمه تمام پیامبر اعظم (ص) شاهرود در جمع روزه داران و نمازگزاران جمعه این شهر افزود: امام راحل با نام گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس ، ندای حمایت از مردم فلسطین ،قدس و مقاومت را در جهان طنین انداز کرد.
وی یکی از شاخصه های وجودی بنیانگذار انقلاب اسلامی راتوجه ویژه به عدالت اجتماعی و پابرهنگان در ایران و دنیا برشمرد و مسئولان نظام اسلامی را به زندگی طلبگی سفارش می کرد.
امینی فاصله گرفتن از توصیه های امام راحل را بی معنا دانست وتاکید کرد: برخورد برخی افراد با این توصیه ها و پیام ها به صورت شعاری و لفظی شایسته این مردم و نظام اسلامی نیست.
خطیب جمعه شاهرود با بیان اینکه از آغاز انقلاب اسلامی جریان هایی برای انحراف و نفوذ در انقلاب اسلامی تلاش می کنند، ادامه داد: این رگه های نفوذ و انحراف تا امروز هم به چشم می خورند.
امینی استکبار ستیزی و مبارزه با آمریکا را از دیگر شاخصه های امام خمینی (ره) دانست که در کلام ایشان تنها راه ارتباط با آمریکا را پرهیز آمریکا از خوی تجاوزگری ،قدرت طلبی و آدم شدن ذکر شده است.
وی، اصل ولایت فقیه در قانون اساسی ایران را یکی از دستاوردهای امام راحل اعلام کرد و گفت: ولایت فقیه ، باعث اقتدار ، ثبات و امنیت در کشور شده است.
امام جمعه شاهرودگفت : آیت الله خامنه ای ، ولی فقیه جامع الشرایط 27 سال پیش با انتخاب شایسته مجلس خبرگان رهبری جانشین امام راحل شدند که به اعتراف دوست و دشمن سالم ترین فرد برای رهبری هستند.
امینی شهدای 15 خرداد را شهدای پیشگام انقلاب اسلامی برشمرد که در پیروز شدن نهضت اسلامی نقش موثری ایفا کردند.
امام جمعه شاهرود با اشاره به برخی حوادث کشورهای منطقه گفت: مردم مسلمان یمن وسوریه نیازمند کمک هستند بنابر این لازم است به آنها یاری رسانده شود .
خطیب جمعه شاهرود گفت: هرچند صحت انتخابات توسط شورای نگهبان تایید شده ، لازم است قوه قضاییه با برخی تخلفان برخورد کند.
امینی تبعیت از قانون در این انتخابات را باعث جلوگیری از تکرار بدعت های فتنه سال 88 دانست که داوطلبان انتخابات در هر دوره باید از آن درس عبرت بگیرند.
وی صرفه جویی در مصرف آب را ضروری حواند و گفت: صرفه جویی در مصرف از سفارش های دینی است.
7358/6167 خبرنگار سروش مولانا ** انتشاردهنده : محسن شاکری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.