به گزارش ایرنا، محمد رضا سوقندی روز سه شنبه در بیست و ششمین جلسه گروه علمی مشورتی دستگاه های عضو شورای فرهنگ عمومی در سالن اجتماعات این اداره کل افزود: انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی در بیست و نهم اردیبهشت بسیار باشکوه برگزار شد و آبروی نظام مقدس جمهوری اسلامی را خرید و از طرفی ناامیدی دشمنان را به دنبال داشته است.
وی اظهارداشت : نزدیک به 40 سال است که نظام جمهوری اسلامی بر اساس انتخاب مردم در ایران شکل گرفته است و اکنون در حال تمرین کردن مردم سالاری دینی هستیم و اگر اشکالات وجود دارد نباید نگرانی در بین مردم ایجاد کند.
سوقندی حضور حداکثری مردم را یکی از موفقیت های انتخابات برشمرد و گفت : حضور افراد خارج از کشور و حتی کسانی که دشمنان ایران بودند در صحنه انتخاباتاین دوره ، نشانه موفقیت در انتخابات است.
وی در بخش دیگری رمضان را ماه پر فضیلت دانست و افزود : درکنار روزه و قرآن، دعا خواندن در این ماه باید درک شود.
وی نماز را بزرگترین محرک برای فضیلت های انسانی در پیشگاه خداوند برشمرد و اضافه کرد : یکی از مشکلات فرهنگی در قضیه دینی، کمرنگ بودن تبلیغات و اشاعه این فریضه الهی است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان ادامه داد : تبلیغات به عنوان رکن قوی نهادینه کردن فرهنگ است و دانشگاه ها، مراکز فرهنگی و دستگاه های مرتبط باید بیش از پیش بر تبلیغات این امر را دستور کار قرار گیرد.
وی اظهار کرد : تمام تلاش های دستگاه های مرتبط بدون تکیه به تبلیغات موثر کمرنگ و تاثیرگذار نخواهد بود.
در این نشست حجت الاسلام محمدرضا شمس الدین رئیس ستاد اقامه نماز استان و گروه علمی مشورتی دستگاه های عضو شوراهای فرهنگ عمومی استان سمنان حضور داشتند که در مورد نهادینه کردن فرهنگ عمومی به ویژه نماز تبادل نظر کردند.
در 19 نقطه استان سمنان نماز جماعت اقامه می شود و 650 نیروی انسانی در نهادهای نمازجمعه سراسر استان سمنان عضو هستند.
7344/6026/
خبرنگار: امیرحسین کاشی منش **انتشار دهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.