حجت الاسلام محمدرضا شمس الدین روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : استفاده از ابزارهای رسانه ای، جزیره ای عمل نکردن و گفتمان سازی چهره به چهره از جمله راه کارهای عملیاتی کردن امر به معروف و نهی از منکر و نهادینه کردن آن در جامعه می شود.
وی با بیان این که متاسفانه مقوله های ترویجی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بسیار کمرنگ است ، اظهارداشت : در هر فلیم ساخته شده در کشور برای ترویج این فریضه الهی کاری نشده است و حتی آثار قلمی و هنری در ارتباط با امر به معروف و نهی از منکر وجود ندارد.
وی با اشاره به این که محتوای آموزش حتی در حوزه های علمیه باید عوض شود و روحانیون مسلط به شبکه های اجتماعی شوند، خاطرنشان کرد: امروز امر به معروف نهی از منکر به زبان رسانه ای، کارشناسان ذیربط و متخصص امر نیاز دارد.
وی بهترین راهبردهای نهادینه کردن امر به معروف و نهی از منکر را تحقق اندیشه های امام خمینی(ره) دانست که گفت 'محرم و صفر است که اسلام را نگه می دارد' ، تصریح کرد : ایران اسلامی اسطوره های مانند امام حسین (ع)، عاشورا و 14 معصوم دارد که باید گفتمان سازی در دستور کار قرار گیرد.
رییس ستاد اقامه نماز استان سمنان یادآور شد : موازی کاری در کارهای حوزه فرهنگی موجب رقابت می شود اما جزیره ای عمل کردن و شبکه ای عمل نکردن در زمینه امر به معروف و نهی از منکر به سردرگمی منجر شده است.
وی تصریح کرد : علاوه بر امر به معروف و نهی از منکر که امروز بیشتر جنبه حجاب به خود گرفته است باید این فریضه الهی در زمینه های دیگر نیز از جمله ربا خواری دربازار هم در نظر گرفت.
شمس الدین بیان داشت : اکنون امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ما کارشناسی نبوده یعنی موضوعات نظیر روانشناسی و جامعه شناسی و تاثیر روانی رنگ ها در این ارتباط لحاظ و رعایت نشده است.
وی با اشاره به این که امر به معروف و نهی از منکر، خواهش نیست ، گفت : امر به معروف و نهی از منکر یک امر است بنابراین باید برای تحقق این فریضه الهی در شرایط کنونی زندگی اجتماعی تدابیر ویژه ای اتخاذ کرد.
وی گفت : البته در زمینه های حضور مردم در مناسبت های سیاسی، نمازجماعت و شهدای مدافع حرم موفق بوده ایم.
450 طلبه و روحانی در مساجد استان سمنان نمازجماعت اقامه می کنند.
7344/6026/
خبرنگار: امیرحسین کاشی منش **انتشار دهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.