به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید جمال الدین میرمحمدی روز دوشنبه در کارگاه آموزشی گفتمان انقلاب اسلامی، چالش های فرهنگی و علمی در دانشگاه ایلام با بیان اینکه در حوزه امر به معروف روش های مناسب را نمی دانیم و در این حوزه کتاب های مبنایی و علمی نداریم، اظهار کرد: علت اینکه اجرای امر به معروف در بیشتر مواقع به درگیری منجر می شود اینکه شیوه درست اجرا را بلد نیستیم.
وی افزود: با وجود اینکه ائمه اطهار (ع) روش های درست امر به معروف و نهی از منکر را بدرستی بیان کرده اند اما بدلیل نبود مطالعات در این زمینه هم اکنون کتاب مهم ما در بحث روش های امر به معروف نوشته یک فرد انگلیسی زبان است.
معاون فرهنگ، تحقیقات و آموزش ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور تاکید کرد: تولید محتوا در زمینه مبانی، اصول، شاخص ها، مولفه ها و روش های امر به معروف نیاز به پشتوانه علمی حوزه و دانشگاه دارد و ما نیازمندی خود در این زمینه را اعلام کرده ایم.
حجت الاسلام میرمحمدی یادآور شد: این موضوع ها نیاز به نظریه پردازی، مقاله های علمی و مصاحبه های اجتماعی دارد و پایان نامه های دانشجویی در دانشگاه ها و حوزه های علمیه باید به این سمت سوق داده شوند.
وی اضافه کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور یک ستاد علمی، فرهنگی و آموزشی است و شاید در گذشته بر چسپ قوه قهریه خورده باشد اما اکنون این دیدگاه سازگار نیست چون ستاد بدنبال جریان سازی فرهنگی در کشور است.
معاون فرهنگ، تحقیقات و آموزش ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: حوزه امر به معروف و نهی از منکر کشور نیازمند تولید فکر و ایده پردازی متناسب با اقتضائات روز است و اگر ضعفی وجود دارد باید از زبان و نوشتار دانشگاهیان و حوزویان بیان شود.
حجت الاسلام میرمحمدی اظهار کرد: نگاه و رویکرد در حوزه امر به معروف ایجابی است و نه سلبی و زمانی که امر به معروف اجرا شد نهی از منکر نیز خود بخود محقق می شود و در این زمینه نباید ابتدا بدنبال نهی از منکر باشیم و از برخورد قهری و جزیی نگری نیز باید پرهیز شود.
وی با تاکید بر اینکه حجاب مساله دسته چندمی در کشور است، افزود: بحث ناهنجاری ها یکی از مسائل و مشکلات کشور است اما همه مساله نیست و در حوزه امر به معروف اصل تاسیس نظام اسلامی، تثبیت نظام و نگاه به مصالح کشور باید در اولویت باشد.
معاون فرهنگ، تحقیقات و آموزش ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور تاکید کرد: در حوزه امر به معروف مسئولیت ابتدا متوجه حکومت و ساختار سازمانی نظام است و حاکمان باید نسبت به این مساله حساسیت داشته باشند.
حجت الاسلام میرمحمدی با اشاره به اینکه حکومت باید اجازه نقد خود را به مردم بدهد و همچنین نقدهای خود نسبت به مردم را بیان کند، یادآور شد: جایگاه امر به معروف و مسئولیت پذیری در ساختار نظام حکومتی ما چیست و وقتی حاکمان نقد نپذیرند مردم نیز به طور قطع نقدها را نخواهند پذیرفت.
این کارگاه آموزشی به همت بسیج اساتید دانشگاه های ایلام و با حضور رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی، استادان بسیجی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی استان ایلام برگزار شد.
دانشگاه ایلام با شش هزار دانشجو در مقاطع کاردانی تا دکترا و 200 عضو هیات علمی، 32 گروه آموزشی دارد و در سال 1370 در سفر مقام معظم رهبری به استان ایلام از دانشکده زیرمجموعه دانشگاه رازی کرمانشاه به دانشگاه ارتقا یافته است.
40 هزار دانشجو در دانشگاه و موسسه آموزش عالی استان 560 هزار نفری ایلام تحصیل می کنند.
خبرنگار: معصومه امیدی ** انتشار دهنده:
6032/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.