به گزارش ایرنا، بهروز اسودی روز یکشنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری افزود : با توجه به شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال در مجموع برای پنج هزار واحد تولیدی کوچک، متوسط و بزرگ کشور این تسهیلات مدنظر قرار گرفته است.
وی با بیان این که این تسهیلات هم به صورت ارزی و هم به صورت ریالی است،اظهارداشت: در مجموع ١٠ هزار میلیارد تومان و ٢ هزار میلیون دلار تسهیلات ریالی و ارزی برای ارایه تسهیلات درنظر گرفته شده است.
اسودی اضافه کرد : هدف ارایه تسهیلات بازسازی و نوسازی صنایع و معادن افزایش رقابت پذیری، توسعه صادرات، کاهش ضایعات و کاهش شدت مصرف انرژی و بازسازی و نوسازی صنایع و معادن کشور است.
وی درباره ارایه تسهیلات رونق تولید در کشور، خاطرنشان کرد : در سال گذشته ١٦ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای هفت هزار واحد کوچک و متوسط در کشور ابلاغ شده بود و امسال ٢٠ هزار میلیارد تومان برای ١٠ هزار واحد تولیدی کوچک و متوسط درنظر گرفته شده است.
وی تصریح کرد : این ١٠ هزار واحد شامل هفت هزار واحد کوچک، هزار واحد متوسط و ٢ هزار طرح هایی با پیشرفت فیزیکی بالای ٦٠ درصد است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان تاکید کرد: در تسهیلات رونق تولید هدف صیانت و نگهداشت تولید و اشتغال است و باید با ارایه این تسهیلات تولید و اشتغال دستکم ١٠ درصد افزایش یابد.
به گزارش ایرنا، در این نشست مشکلات شماری از واحدهای تولیدی و صنعتی در امور مالیاتی و امور زیربنایی مورد بررسی قرار گرفت.
استان سمنان حدود یک هزار و 800 واحد تولیدی دارای پروانه بهره برداری دارد و دولت یازدهم برای رونق بخشی به چرخه اقتصادی تولید داخلی با توجه به رهنمودهای رهبری درباره تحقق اقتصاد مقاومتی، ارایه تسهیلات رونق تولید را از سال 95 درنظر گرفت.
٧٣٤١/٦٠٢٦
خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشاردهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.