به گزارش ایرنا، بهروز اسودی روز یکشنبه درپنجاه و سومین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان و اولین جلسه این کارگروه در سال 96 در سالن مدیریت بحران استانداری سمنان گفت: تاکنون به 748 واحد تسهیلات رونق تولید به مبلغ چهار هزار و 45 میلیارد ریال پرداخت شده که از این میان 184 واحد صنعتی استان به میزان سه هزار و 62 میلیارد ریال و 564 واحد کشاورزی استان به مبلغ 983 میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند.
وی یادآور شد: تعداد 2 هزار و 549 واحد صنعتی وکشاورزی استان سمنان در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده بودند که پس از بررسی پرونده واحد های تولیدی ثبت نام شده، پرونده یک هزار و 803 واحد صنعتی و کشاورزی مورد تایید قرار گرفت و برای دریافت تسهیلات رونق تولید به میزان هشت هزار و 524 میلیارد ریال به بانک های عامل استان سمنان معرفی شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: از این تعداد 468 پرونده به میزان 6 هزار و 252 میلیارد ریال واحد صنعتی و یک هزار و 335 پرونده به مبلغ 2 هزار و 271میلیارد ریال واحد کشاورزی استان سمنان بوده است.
به گزارش ایرنا، در این جلسه مشکلات چهار واحد تولیدی صنعتی در امور مالیاتی، تامین اجتماعی، امور بانکی و زیر ساخت و دستگاههای اجرایی مورد بررسی قرار گرفت.
در 52 جلسه گذشته، مشکلات 347 واحد دراین کارگروه بررسی که 840 مصوبه داشته است و تاکنون 51 درصد مصوبات اقدام، 45 درصد در دست اقدام و 5 درصد نیز اقدامی نشده است.
استان سمنان حدود یک هزار و 800 واحد تولیدی دارای پروانه بهره برداری دارد و دولت یازدهم برای رونق بخشی به چرخه اقتصادی تولید داخلی با توجه به رهنمودهای رهبری درباره تحقق اقتصاد مقاومتی، ارایه تسهیلات رونق تولید را از سال 95 درنظر گرفت.
7470/6103 خبرنگار: علیرضا عربی ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.