به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، ظهر امروز نخستین نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان کهگیلویه و بویراحمد در سال 96 به ریاست معاون اقتصادی استاندار برگزار شد.

داریوش دیودیده در این نشست با بیان اینکه سال گذشته 32 جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به ریاست استاندار یا معاون اقتصادی وی برگزار شد، اظهار داشت: این جلسات 354 مصوبه داشت که از این تعداد، 50 درصد اجرایی شد و 50 درصد در دست اجرا است که طبق پیش‌بینی‌ها، مصوبات در دست اجرا باید تا اواسط اردیبهشت تعیین تکلیف شوند.

وی افزود: در سال گذشته 140 میلیارد تومان تسهیلات رونق به 200 واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی استان پرداخت شد که از این میزان، 102 میلیارد تومان از محل طرح رونق تولید بود و حدود 38 میلیارد تومان نیز به صورت مستقیم به واحدهای تولیدی پرداخت شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: سیاست وزارت صنعت و معدن در سال جدید عملی کردن شعار سال یعنی «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» است که در همین راستا، سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد برنامه‌هایی را در دستورکار دارد که از آن جمله می‌توان به برنامه‌ریزی برای بهره‌برداری 80 طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد اشاره کرد.

دیویده بیان کرد: حجم سرمایه‌گذاری این 80 طرح صنعتی 400 میلیارد تومان است که حدود یک هزار فرصت شغلی ایجاد می‌کنند و امیدواریم این طرح‌ها تا پایان سال 96 تکمیل شده و به بهره‌برداری برسند.

وی ادامه داد: 70 واحد تولیدی در سطح استان شناسایی شده که نیازمند بازسازی و نوسازی هستند و اعتبار موردنیاز برای بازسازی و نوسازی آنها حدود 120 میلیارد تومان برآورد شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: امسال نیز مانند سال گذشته پرداخت تسهیلات رونق تولید ادامه می‌یابد.

دیویده با اشاره به مشکلات کارخانه قند یاسوج، گفت: این کارخانه قرار بود تا پایان شهریورماه سال گذشته به مالک جدید تحویل داده شود که در دی ماه کار انتقال کارخانه انجام شد اما هنوز به مالک تحویل داده نشده است.

وی ابراز کرد: این کارخانه به دستگاه‌های خدمات‌رسان مانند شرکت گاز، شرکت‌ پخ فراورده‌های نفتی و غیره بدهکار است و با وجود اینکه سال گذشته مصوب شد این دستگاه‌ها یه مدت یک سال از اقدام قضایی برای دریافت مطالبات خود خودداری کنند اما در این زمینه هنوز مشکلاتی وجود دارد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 605725
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.