به گزارش ایرنا، محمد محمدی چهارشنبه درهمایش گرامی داشت دستاوردهای نظام سلامت در حوزه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شاهرود که در سالن پورسینای دانشگاه علوم پزشکی شاهرود برگزار شد، افزود: اکنون حدود 16 میلیاردتومان طرح در حوزه این دانشگاه در حال ساخت و ساز است.
وی با بیان این که دولت تدبیر و امید توجه ویژه به امر بهداشت و درمان داشته، افزود: باید قدر این تلاش ها و دستاوردهای آن را بدانیم.
معاون دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ادامه داد: در 2 دهه گذشته کشور با چالش های بزرگی در بخش بهداشت و درمان مواجه بود، اما دولت تدبیر و امید با صرف هزینه های زیاد تحول شگرفی در این بخش ایجاد کرد.
وی گفت: بااجرای طرح تحول سلامت توسط دولت یازدهم ،خدمات فراوانی به بیماران ارائه شد به طوری که اکنون همه خدمات مورد نیاز بیماران بستری ، بدون مشکل ارائه می شود.
محمدی با بیان این مطلب که منابع صرف شده توسط دولت تدبیر و امید در بخش بهداشت و درمان ، با هیچ دولتی قابل مقایسه نیست، افزود: این امر موجب کاهش هزینه های درمانی مردم شده است.
معاون دانشگاه علوم پزشکی شاهرود توجه به زیرساخت های بخش بهداشت و درمان را یکی دیگر از نتایج طرح تحول سلامت خواند و گفت: اکنون 55طرح در حوزه بهداشت شاهرود درحال ساخت است.
وی گفت: دولت تدبیر و امید با اجرای طرح تحول سلامت به یکی از آرزوهای رهبر معظم انقلاب جامه عمل پوشاند تا از این پس بیماران وخانواده هایشان نگران هزینه های مربوطه نباشند.
سید محمدرضا هاشمی فرماندار شاهرود هم در این نشست گفت : پوشش 67.2 درصدی سامانه سیب در مجموعه زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود به عنوان دانشگاه تیپ سه ، کار بسیار ارزشمندی است.
' سیب ' یا سامانه یکپارچه بهداشتی ایرانیان سال 95 برای تشکیل پرونده الکترونیک سلامت برای همه مردم ایران راه اندازی شد.
معاون استاندار سمنان با بیان اینکه وسعت شاهرود از بسیاری از استان های کشور بیشتر است، یادآور شد: دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بیش از 56 درصد از مساحت استان سمنان را تحت پوشش دارد و در دورترین نقاط بیش از 360 کیلومتر تا شهر شاهرود را پوشش می دهد.
معاون استاندار سمنان با اشاره به تلاش وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اجرای طرح تحول سلامت، بیان کرد: من به عنوان یک روستایی این تجربه را داشتم که در گذشته حاضر بودیم درد را تحمل کرده و از درمان های خانگی استفاده کنیم اما به دکتر مراجعه نکنیم اما اکنون به برکت این طرح، روستاییان فقط سه درصد و مردم شهر 6 درصد از هزینه های درمان خود در بیمارستان را می پردازند.
هاشمی به رخداد سیاسی 29 اردیبهشت نیز اشاره کرد و گفت: بستر برای حضور مردم آماده شده و امید است در روز جمعه شاهد مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق های رای باشیم.
وی با تاکید بر حفظ و صیانت از آرای مردم، افزود: حق الناس تنها متوجه هیات های اجرایی انتخابات نمی شود بلکه نامزدها و طرفداران آن ها نیز با رعایت اخلاق و تهمت نزدن به یکدیگر، باید حق الناس را رعایت کنند.
دانشگاه علوم پزشکی شاهرود شهرستان های شاهرود و میامی را زیر پوشش دارد.
این دو شهرستان با حدود58 هزار کیلومتر مربع، تقریبا نیمی از مساحت استان سمنان را به خود اختصاص داده اند.
شهرستان شاهرود 220هزار نفر جمعیت و43هزار و405 کیلومتر مربع مساحت دارد
7358/6167 خبرنگار: مهسا شانیان ** انتشار دهنده : محسن شاکری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.