به گزارش ایرنا، محمدرضا خباز روز یکشنبه در همایش شوراها در سالن هلال احمر سمنان افزود: در دولت دهم ١٧ میلیارد تومان به روستاهای استان سمنان داده شد که این مقدار در دولت یازدهم به ٤٩ میلیارد تومان افزایش یافت.
وی با اشاره به اینکه این موفقیت ها با اتحاد و انسجام ملی و با مشارکت شوراهای اسلامی شهر و روستاها به وجود آمده است و امید است این موفقیت ها روز افزون شود ، اضافه کرد: در دولت تدبیر و امید با وجود مشکلات اقتصادی، آهنگ عمرانی کشور کند نشد، همچنین ٧٠ دستگاه خودرو به دهیاری ها تحویل شد که در دولت دهم ٢٢ دستگاه داده شده بود.
استاندار سمنان افزود: کل اعتبارات عمرانی استان سمنان در سال اول دولت تدبیر و امید ١٨٢ میلیارد تومان بود که در سال ٩٥ این مقدار به ٧٤٧ میلیارد تومان افزایش یافت و به عبارتی اعتبارات عمرانی این استان چهار برابر شد.
وی گفت: در سال های ٩٤ و ٩٥ از محل قیر یارانه ای، ١١ برابر عمر دولت گذشته، یعنی بیش از ٦٠٠ هزار متر مربع آسفالت‌کاری انجام شده است.
وی با اشاهر به برخی دستاوردهای دولت تدبیر و امید، ادامه داد: بعد از ٦٢ سال تراز تجاری ایران در دولت دکتر روحانی مثبت شد که به این معناست صادرات کشور بعد از ٦٢ سال از واردات پیشی گرفت و به طور کلی دولت تدبیر و امید کشور را در مسیر سرزندگی و تکامل قرار داده است.
خباز با اشاره به نقش تاثیرگذار شوراهای شهری و روستایی، گفت: باید از زحمات این اعضای این شوراها که بدون دریافت حقوق به مردم خدمت رسانی کرده اند، تشکر و قدردانی کرد.
استاندار سمنان اضافه کرد: تمام روستاهای استان دارای نامزد انتخابات قابل قبول هستند که به معنی ثبت نام مجدد تمام اعضای شورای روستا است که این یکی از افتخارات این استان است و جز سمنان تنها ٦ استان دیگر دارای این شرایط هستند.
در این همایش محمدحسین مقیمی معاون سیاسی وزیر کشور، محمود قنبری معاون سیاسی استانداری، فرمانداران، اعضا و دست اندرکاران شوراهای اسلامی شهر و روستاهای استان سمنان حضور داشتند.
در حاشیه این همایش با استفاده از دستگاه ویژه انتخابات الکترونیک، انتخاباتی با موضوع پیشکسوتان استان سمنان به صورت آزمایشی و تمرینی برای آشنایی بیشتر با این تجهیزات برگزار شد.
7341/6103 خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.