به گزارش ایرنا، فعالیت ستادهای انتخاباتی نامزدهای مختلف به ویژه در انتخابات ریاست جمهوری با هدف ایجاد موج مشارکت مردم، معرفی نامزدها، جلب آراء و ایجاد شور و نشاط انتخاباتی در جامعه صورت می گیرد تا با مشارکت فراگیر آحاد جامعه در این رویداد سیاسی، امنیت ملی کشور تضمین شود.
خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز سمنان میزگردی با عنوان «مشارکت حداکثری در انتخابات و نقش ستادهای انتخاباتی در تحقق این مشارکت» با حضور محمد حسن حمزه نماینده ستاد انتخاباتی حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، فرامرز نیک سرشت نماینده ستاد انتخاباتی حجت الاسلام حسن روحانی و حسین عبدوس نماینده ستاد انتخاباتی سید مصطفی آقا میرسلیم در استان سمنان برگزار کرد.
نمایندگان این ستادها بر حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای، لزوم پررنگ تر شدن نقش احزاب در انتخابات، ایجاد امید در دل مردم از سوی ستادها، رعایت اخلاق انتخاباتی و مایوس کردن دشمنان با حضور مردم در 29 اردیبهشت 96 تاکید کردند.
رئیس ستاد انتخاباتی حجت الاسلام حسن روحانی در استان سمنان با تاکید بر اینکه رویکرد اولیه تمام ستادهای انتخاباتی ایجاد مشارکت بالاست، گفت: یکی از امتیازهای مشارکت بالا در انتخابات به رخ کشیدن انسجام ملی ایران در عرصه بین الملل و افزایش قدرت چانه زنی برای دولت به سود منافع ملی است.
فرامرز نیک سرشت با بیان اینکه منابع قدرت در کشورهای مختلف متفاوت و از نوع تسلیحات نظامی، قدرت اقتصادی و فناوری است ولی منبع قدرت ایران حضور حداکثری مردم است ،گفت: حضور مردم ایران در پای صندوق های رای مشروعیت و مقبولیت این نظام را نشان می دهد.
وی با بیان اینکه نقش حضور مردم در پای صندوق های رای باید برای جامعه روشنگری شود تا در این مورد حساسیت لازم در بین افراد مردد برای مشارکت در انتخابات شکل بگیرد، اضافه کرد: جمهوری اسلامی با قدرت نمایی حضور مردم در صحنه های عمومی و با استناد به آن می تواند، قدرت چانه زنی در عرصه های بین اللملی داشته باشد و اهداف نظام اسلامی نیز در این شرایط پیشروی بیشتری خواهد داشت.
وی، به متحد شدن مردم نسبت به سرنوشت خود با مشارکت پرشور در انتخابات اشاره کرد و گفت: مردم با رای دادن به نامزد مورد نظر با او همراهی خواهند کرد و در تعیین سرنوشت خود با انداختن رای مشارکت می کنند.
رئیس ستاد انتخاباتی حجت الاسلام حسن روحانی در استان سمنان با اشاره به این که تحقق وجهه مردم سالاری دینی در جامعه با انتخابات عملی می شود، بیان داشت: در همه دنیا شاخصی برای ارزیابی وجود دارد، اما در ایران شاخص انتخابات به مراتب ماندگار و پررنگ تر است.
نیک سرشت بیان داشت: هیچ چیز در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری بدتر از ترویج یاس و ناامیدی در جامعه نیست که به نظام اسلامی ضربه خواهد زد و بزرگترین گناه در مکتب دینی یاس و ناامیدی است.
وی ادامه داد: سیاه نمایی و ناامید کردن مردم با تاکید بر اینکه از مسیر دور و منحرف شدیم، منجر به یاس و دلسردی مردم از نظام و کمرنگ شدن حضور مردم در انتخابات می شود.
وی گفت: برخی نامزدها با بیان برخی مطالب تمام دستاوردهای دولت را نقض می کنند و ناکارآمدی دولت را نشان می دهند که منجر به بی‌میلی مردم برای مشارکت در تعیین سرنوشت خودشان می شود.
نیک سرشت بیان داشت: رقابت های انتخاباتی باید با برنامه های مدون نامزدها پیش برود و فرصت ها برای مردم بیان شود و از کلی گویی از سوی نامزدها پرهیز شود.
وی گفت: پرداختن به اقلیت و ارتباط برقرار کردن برای حضور هر چه بیشتر تمام اقشار مردم در انتخابات باید زمینه سازی شود.
رئیس ستاد انتخاباتی حجت الاسلام حسن روحانی در استان سمنان، جلب آرا مردم برای نامزد مورد نظر و ایجاد امید و آگاهی بین مردم را راهبرد تشکیل ستادهای تبلیعاتی برای نامزدها برشمرد .
نماینده ستاد انتخاباتی سید مصطفی آقا میرسلیم در استان سمنان گفت: مردم با حضور حداکثری در سال 57 و با حمایت همه جانبه امام خمینی (ره) انقلاب را به ثمر نشاندند، تداوم ولایت با حضور مردم در تمام صحنه ها، مسایل سیاسی و اجتماعی که آنان پایه گذار اصلی این نظام هستند، درایت ایرانیان را به جهانیان نشان خواهد داد.
حسین عبدوس با اشاره به انتخابات 29 اردیبهشت و اشاره مقام معظم رهبری که شخص مطرح نیست و حضورفعال مطرح است و می تواند امنیت ملی را فراهم کند، یاد آور شد: حضور حداکثری مایه یاس و ناامیدی است و استکبارستیزی را به همراه دارد.
وی با اشاره به اینکه با نزدیک شدن به 29 اردیبهشت شور و هیجان مردم رو به فزونی است، گفت: اگر واقعیت ها و عملکردهای ملموس دولت همراه با گزارش از کم و کاستی ها به مردم گفته شود، ملت ایران ملتی است که همیشه در آیین های با شکوهی مانند 22 بهمن و روز قدس در صحنه حضور داشته و در انتخابات 29 اردیبهشت نیز با آگاهی شرکت می کند.
وی تصریح کرد: بداخلاقی‌ها در روند انتخابات موجب تنزل رفتار اجتماعی مردم و منجر به کاهش مشارکت مردم در انتخابات می شود، اگر 60 درصد از تعهدات یک مسوول در یک دوره عملیاتی نشود، منجر به ناامیدی و بی اعتمادی مردم می شود و به اصل نظام ضربه می زند.
نماینده ستاد انتخاباتی سید مصطفی آقا میرسلیم در استان سمنان با اشاره به این که از همه سلایق در صحنه انتخابات کنونی نامزد حضور دارد و اگر شنیده می شود برخی در انتخابات شرکت نمی کنند با اصل نظام مشکل ندارند، بیان داشت: مردم از بدقولی‌ها، تبعیض ها و فقدان برخورد قاطع انتقاد دارند.
نماینده ستاد انتخاباتی حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی دراستان سمنان نیز در این میزگرد گفت:همه مردم ایران در یک کشتی سوار هستند و در سرنوشت هم مشترکند، شرکت نکردن حتی یک نفر در انتخابات در تعیین سرنوشت تاثیر گذار است و این مساله باید مدنظر ستادهای انتخاباتی باشد.
محمد حسن حمزه با اشاره به این که برای هر گروه که قصدی برای حضور در پای صندوق رای ندارند باید برنامه ریزی از سوی ستادهای انتخاباتی برای جلب مشارکت انجام شود، افزود : رای ندادن به نظام به معنای تعیین سرنوشت از سوی دیگران است و در نظام ایران که مردم ولی نعمت هستند باید بیشترین دعوت از آنها برای مشارکت گسترده در پای صندوق های رای انجام شود.
حمزه با اشاره به آن دسته از مردم که به علت خلف وعده مسوولان رای نمی دهند و برای حل این مشکل احزاب در ایران باید نقش پررنگ تری داشته باشند، بیان داشت: چهره سیاهی از احزاب در ذهن مردم به وجود آمده است و باید با آسیب‌زدایی از این چهره، تصور درستی برای مردم ایجاد کرد.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت 96 برگزار می شود‌.
7344/6103 / 1876
خبرنگار: امیرحسین کاشی منش ** تنظیم : مصطفی دهقان** انتشار: جانعلی فتحی /غلامرضا مالک زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.