به گزارش ایرنا، جلال میرزایی روز دوشنبه در جمع دانشجویان دانشگاه های ایلام در سرسرای ورزشی دانشگاه پیام نور اظهار کرد: دو گفتمان امروز در عرصه انتخابات ریاست جمهوری حضور دارد، گفتمان نخست دنبال هم افزایی و ارتباط با جهان با ترجیح منافع و مصالح ملی است و گفتمان دوم رویکردی است که اعتقاد دارد باید دور کشور دیوار کشید، این دو جریان هر دو دغدغه اعتلای ایران دارند اما در روش و ایده برای اداره کشور با هم اختلاف دارند.

گزیده سخنان میرزایی نماینده مردم ایلام، چرداول، ایوان، مهران، ملکشاهی و سیروان در مجلس شورای اسلامی در جمع دانشجویان دانشگاه های ایلام در پی می آید:

** کسانی که امروز می آیند و اعلام می کنند که با فساد مبارزه می کنیم چرا در گذشته که مسئولیت بالایی در قوه قضاییه داشتند با فساد مبارزه نکردند و اکنون که به رای مردم نیاز پیدا کرده اند می آیند شعار مبارزه با فساد مطرح می کنند؟
** نباید به عده ای اجازه داد که با امنیت و منافع ملی بازی کنند، باید با مسایل مربوط به امنیت ملی عاقلانه برخورد شود، جریانی که منطق ندارد و اندیشه اش مبتنی بر عقلانیت نیست به رفتار توهین آمیز و تخریب روی می آورد.
** اینها را ما در دوم خرداد و دوره اصلاحات دیدیم که چه بلایی سر کشور آوردند و فرصت هایی را که برای اعتلای کشور وجود داشت با اتهام و انگ زنی به دیگران هدر دادند.
** اصولگرا و اصلاح طلب هر دو اعضای یک خانواده ایم و باید بر سر منافع ملی و وحدت توافق داشته باشیم نه اینکه در تلاش برای ایجاد تفرقه و فاصله بین اقوام و مذاهب باشیم؛ نباید گذاشت عده ای با منافع و امنیت ملی بازی کنند.
** برجام دستاوردهای خوبی برای کشور داشته است اما جریانی در کشور که مخالف برجام است هم صدا و هم نوا با ترامپ و صهیونیست ها دنبال پاره کردن این توافق است در این جا دو بینش وجود دارد، یکی با حساب کتاب و عقلانیت برای حفظ و گسترش منافع ملی دنبال هم افزایی و پیوند با جهان و جریان دیگر دنبال ایجاد دیوار و حصار دور کشور است.
** ما معتقدیم که از فرصت ها باید برای اعتلا، آبادانی و پیشرفت کشور استفاده کرد اما گفتمان دیگر که در عرصه انتخابات ریاست جمهوری حضور دارد معتقد است که دیپلماسی را باید به سمت اختلاف برد.
** در حوزه سیاست داخلی یک جریان و جنبش وجود دارد که می گوید جامعه ایرانی جامعه ای متکثر از اندیشه ها، قومیت ها و مذاهب است که باید به سمت همگرایی رفت، تبلور و نماد این جریان، بینش روحانی و گفتمان اصلاح طلبی است که رویکرد آنها حذف واگرایی است، ما معتقدیم همه جناج ها باید بر سر منافع ملی اشتراک نظر داشته باشند.
** در مقابل این گفتمان جریان دیگری وجود دارد که جامعه را به خودی و غیرخودی تقسیم کرده است، این جریان اهل سنت ما را غیرخودی می داند؛ ما به عنوان اصلاح طلب و اعتدالی اعتقاد داریم با این تفکر نمی شود کشور را اداره کرد.
** امیدواریم برای بالندگی و پیشرفت و ادامه راه تدبیر و عقلانیت دانشجویان ما به عنوان قشر فرهیخته و خرد ورز کشور با آگاهی بخشی مردم را به حضور حداکثری و پرشور در انتخابات و رای به روحانی تشویق کنند زیرا صلاح و سود کشور و ملت در تداوم این مسیر است.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا روز جمعه 29 اردیبهشت همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.
خبرنگار: جلال اسکندری ** تنظیم کننده: مجید سلیمانی **
6033/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.