به گزارش ایرنا، محمدرضا خباز روز یکشنبه در همایش رای اولی های استان سمنان در سالن‌ یادگار امام(ره) استانداری سمنان، افزود: انتخابات با 2 رکن مشروعیت و مقبولیت، با تایید مقام معظم رهبری و حضور پرشور مردم برگزار می شود، رئیس جمهور با تایید مقام معظم رهبری مشروعیت پیدا می کند و مقبولیت آن با انتخاب مردم و میزان حضور و مشارکت مردمی رقم می‌خورد.
وی با اشاره به اهمیت حضور رای اولی‌ها در انتخابات 29 اردیبهشت، تصریح کرد: قدرت اراده، عقل و انتخاب برای دانش آموزان رای اولی نشان دهنده بلوغ سیاسی و رشد فکری است .
استاندار سمنان با اشاره به این که در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و‌ روستا باید به فرد اصلح رای داد، یادآور شد: انتخاب رئیس جمهور از سوی مردم و مدیریت امور و مسایل شهر و روستا و انتخاب شهردار مناسب از سوی شوراهای اسلامی شهر و روستا، در روند و تغییر سرنوشت‌ جامعه تاثیر مهمی دارد.
خباز با اشاره به تلاش بی وقفه رسانه های خارجی برای ایجاد بی میلی در مردم برای مشارکت در انتخابات امسال، بیان داشت: ایجاد زمینه امید در مردم برای حضور هر چه بیشتر منجر به یاس دشمنان می شود و مهمترین وظیفه همه در حال حاضر دعوت عمومی برای رقم زدن انتخاباتی با مشارکت بالاست‌.
استاندار سمنان، یکی از مزیت های حضور در انتخابات برای رای اولی ها این است که نظام جمهوری اسلامی برای اولین بار استفاده از فرصتی برای شرکت در تعیین سرنوشت خود را در اختیار دانش آموزان قرار می دهد و گفت: حضور این قشر ادای دین و تکلیف سیاسی برای آنهاست.
در این نشست، احمد همتی نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، امیر بینایی مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری، محمد رضا جهان مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان و جمعی از مسوولان استانی حضور داشتند و رای اولی ها برای روز انتخابات، رای دادن به وسیله دستگاه الکترونیک را در این همایش تمرین کردند.
استان سمنان در انتخابات 29 اردیبهشت 10 هزار و 188 رای اولی دارد.
7344/6026 خبرنگار: امیرحسین کاشی منش ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.