به گزارش ایرنا از استانداری گلستان علی اصغر طهماسبی روز پنجشنبه در نشست مشترک ستاد انتخابات استانهای گلستان و مازندران که با حضور علی اصغر احمدی معاون سیاسی وزیر و رئیس ستاد انتخابات کشور در گرگان برگزار شد، ابتدا جان باختن جمعی از معدنکاران استان را در حادثه معدن زمستان یورت آزادشهر تسلیت گفت.
وی در ادامه اظهار کرد: در گلستان انتخابات علاوه بر 30 نقطه شهری در 942 روستای بالای 100 نفر یا دارای 20 خانوار در استان برگزار می شود.
معاون استاندار گلستان همچنین از برگزاری انتخابات الکترونیک در چهار شهر گرگان، گنبدکاووس، علی آبادکتول و بندرترکمن خبر داد و اضافه کرد: در خصوص اجرایی شدن آن، آموزش های لازم به کاربران داده شد.
رئیس ستاد انتخابات گلستان گفت: افزون بر 40 هزار نفر نیروی انسانی شامل کاربر، عوامل اجرایی، نماینده فرماندار، نیروی امنیتی و انتظامی، وظیفه برگزاری انتخابات 29 اردیبهشت را در این استان بر عهده دارند.

*تولید بیش از 12هزار خبر انتخاباتی
معاون استاندار گلستان در خصوص فعالیت کمیته اطلاع رسانی انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی نیز اظهار داشت: تاکنون 12 هزار و 200 خبر انتخاباتی توسط دبیرخانه ستاد انتخابات استان به وزارت کشور ارسال شده است.
طهماسبی با بیان اینکه گلستان در انتخابات سال 94 با حضور پرشور مردم و مشارکت بالای 80 درصدی، رتبه اول کشوری را کسب کرد، اظهار امیدواری کرد که در انتخابات 29 اردیبهشت نیز شاهد حضور گسترده مردم در پای صندوق های رأی باشیم.
طبق سرشماری نقوس و مسکن سال 95، استان گلستان یک میلیون و 868 هزار نفر جمعیت وجود دارد.
استان مرزی گلستان دارای 30 شهر است که 26 شهر کمتر از 50 هزار نفر جمعیت دارند و بنابر این شورا‎های پنج نفره خواهند داشت ضمن اینکه در سه شهر گنبدکاووس، علی آبادکتول و بندرترکمن با بیش از 50 هزار نفر جمعیت شوراهای هفت نفره تشکیل می شود.
شهر گرگان با بیش از 200 هزار نفر جمعیت شورای 9 نفره خواهد داشت.
6204/1648
تنظیم : علی اصغر تیموریان ** انتشار : پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.