به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، علی‌اصغر جمعه‌ای بعدازظهر امروز در جلسه گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در این شهرستان اظهار داشت: مهم‌ترین هدفی که سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری دنبال می‌کنند، اشتغال‌زایی و کاهش نرخ بیکاری جامعه است.

وی اشتغال‌زایی و رونق تولید را با اصلاح قوانین قدیمی و ضوابطی که مانع تولید می‌شوند مؤثر دانست و گفت: طرح‌های اشتغال‌زایی با برگزاری‌ مداوم جلسات تخصصی کارگروه‌های اقتصاد مقاومتی انجام نمی‌شود و برای تحقق آن باید با بهره‌گیری از رهنمودهای مقام معظم رهبری درباره‌ی اقتصاد مقاومتی گام‌های عملیاتی برداریم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان با اشاره به برخی قوانینی که مانع ایجاد اشتغال می‌شوند خاطرنشان کرد: جلوگیری از قاچاق بی‌رویه کالا، رفع مشکلات مالیاتی واحدهای تولیدی و ارائه تسهیلات رونق تولید به تولیدکنندگان می‌تواند در امر افزایش اشتغال‌زایی نقش بسزایی را ایفا کند.

وی از انعقاد 65 هزار میلیارد ریال تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری در استان خبر داد و گفت: اجرای این تفاهم‌نامه‌ها ظرفیت خوبی را در حوزه اشتغال و سرمایه‌گذاری در استان سمنان به وجود می‌آورد.

جمعه‌ای با اشاره به برخی برنامه‌های اتاق بازرگانی استان سمنان در سال جدید بیان کرد: با همکاری سرمایه‌گذاران بخش خصوصی طرح‌ها و برنامه‌های کاملی برای رونق تولید و اشتغال‌زایی در استان اجرا می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان اظهار داشت: طرح احیای واحدهای تولیدی و صنعتی نیمه فعال و غیرفعال می‌تواند ظرفیت خوبی را برای توسعه اشتغال پایدار در استان سمنان ایجاد کند.

وی با اشاره به زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری استان سمنان خاطرنشان کرد: امسال مشکلات بیمه‌ای و مالی برخی از واحدهای تولیدی همچنان رفع نشده که حل این مشکلات در اولویت قرار دارد تا بتوانیم با جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی نسبت به بهبود فضای کسب‌وکار اقدامات اساسی را انجام دهیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 625474
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.