به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سید حسن میرعماد عصر امروز در نشست آموزشی بهره برداران اراضی کشاورزی استان سمنان در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی این استان اظهار داشت: خرید تضمینی جو در استان سمنان از بیستم فروردین‌ماه امسال آغازشده و تا سی‌ام شهریورماه ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به بهای تضمینی هر کیلوگرم در استان سمنان اضافه کرد: بهای هر کیلوگرم جوی استاندارد در استان سمنان برای خرید از کشاورزان 10 هزار و 330 ریال تعیین‌شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان عنوان کرد: خرید تضمینی جو در استان سمنان بر اساس دستور دستورالعمل‌های مربوطه و ابلاغی از وزیر جهاد کشاورزی اجرا و سیاست قیمت تضمینی جو نیز بر همین اساس انجام می‌شود.

میرعماد با اشاره به اینکه میزان افت مفید و غیرمفید جوی خریداری‌شده از سوی سازمان شرکت سهامی پشتیبانی امور دام استان سمنان انجام می‌شود اضافه کرد: نحوه تعیین افت مفید و غیرمفید جی خریداری‌شده از سوی سازمان جهاد کشاورزی و ساعت شرکت سهامی پشتیبانی امور دام بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی از وزارت جهاد کشاورزی انجام می‌شود.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه اجرای سیاست قیمت تضمینی خرید جو در استان سمنان بیان کرد: وظیفه این کارگروه کنترل و ارزیابی و ارزیابی و انطباق کیفی محصول با ضوابط و دستورالعمل‌های ابلاغی و معیارها و استانداردهای موردنظر شرکت سهامی امور دام استان سمنان خواهد بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به اینکه محصول جو تحویل گرفته‌شده باید تولید سال زراعی جاری باشد بیان کرد: باید دقت شود تا از تحویل گرفتن جو تولیدی سال گذشته و انواع خارجی آن و محصولی که یک‌بار در قالب طرح سال جاری تحویل و معامله‌شده است؛ خودداری شود.

میرعماد با بیان اینکه همه معیارها و پارامترهای لازم برای خرید جوی تضمینی به استان سمنان ابلاغ‌شده است اضافه کرد: معیارهایی مانند وضعیت بوجار، رطوبت، رطوبت مجاز، وزن حجمی، روش مکانیزه و معیارهای جو استاندارد به‌وسیله دستورالعمل‌های مربوطه به سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان ابلاغ‌شده است.

وی با بیان اینکه جو تحویلی برای خرید تضمینی باید استاندارد بوده و همه شرایط کمی و کیفی اعلام‌شده در دستورالعمل خرید ابلاغی از وزارت جهاد کشاورزی را داشته باشد خاطرنشان کرد: حداکثر افت مفید برای گندم‌ها برای جوهای خریداری‌شده پنج و حداکثر افت غیرمفید برای آن 3 درصد تعیین‌شده است.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بهای هر کیلوگرم جو برای خرید تضمینی با سه درصد افت مفید و 2 درصد افت غیرمفید، تحویل در مرکز تحویل گیری جو در این استان مبلغ 10 هزار و سیصد و ریال تعیین‌شده است.

میرعماد با اشاره به اینکه حداکثر افت مفید قابل‌قبول برای خرید جمع تضمینی 5 درصد و حداقل حداکثر افت غیرمفید موردقبول 3 درصد است اضافه کرد: برای مازاد بر 5 درصد از افت مفید برای جو خریداری‌شده به ازای هر یک درصد تا 8 درصد مبلغ 130 ریال از بهای محصول کسر شده و برای مازاد بر 8 درصد افت قابل‌قبول نیز تحویل گیری نخواهد شد.

وی با اشاره به اجرای طرح ثبت اسامی کشاورزان و بهره‌برداران اراضی کشاورزی استان سمنان در سامانه اطلاعات کشاورزان این استان خاطرنشان کرد: کاربران سامانه ثبت اطلاعات کشاورزان استان سمنان تعیین و با ذکر نام و نام خانوادگی و کد ملی به دستگاه‌های ذی‌ربط وزارت جهاد کشاورزی معرفی شدند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه امسال خرید محصول جو تنها از طریق سامانه مجاز است اضافه کرد: مسئولیت حسن اجرای این طرح به عهده سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان و مدیریت شرکت پشتیبانی امور دام استان است.

میرعماد با بیان اینکه بازار سازی برای خرید تضمینی جو در کشور در حال اجراست عنوان کرد: بر این اساس صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی 250 هزار تن و نیز سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران 300 هزار تن جو را به‌عنوان بازار سازان اجرای سیاست قیمت تضمینی جو در زمان‌بندی اعلام‌شده از سوی شرکت پشتیبانی امور دام کشور از طریق بورس خریداری کرده و نسبت به انجام‌وظیفه بازار سازی خود اقدام می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مقدمات و تمهیدات لازم برای اجرای طرح خرید تضمینی جو در استان سمنان آغازشده است بیان کرد: با توجه به اینکه هنوز فصل برداشت جو در استان سمنان آغاز و نشده است؛ امیدواریم این طرح با موفقیت و رضایت کشاورزان در استان سمنان اجرایی شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: بهره‌برداران اراضی کشاورزی که امسال اقدام به کشت جو در اراضی کشاورزی خودکرده‌اند؛ می‌توانند با مراجعه به سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان و مطالعه دستورالعمل‌های ابلاغی نسبت به نحوه اجرای طرح خرید تضمینی جو آشنایی لازم را پیدا کنند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 623163
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.