به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، محمدرضا خباز بعدازظهر امروز در مراسم افتتاحیه بیست و دومین کنفرانس ملی شبکه‌های توزیع برق در تالار امیرکبیر دانشگاه سمنان اظهار داشت: با همکاری سرمایه‌گذاران بخش خصوصی هزار و 200 مگاوات قرارداد تولید انرژی خورشیدی در استان سمنان منعقدشده مراحل اداری و قانونی لازم برای اجرای پروژه‌های تولید برق سپری‌شده است.

وی با اشاره به برخی ظرفیت‌های مهم استان سمنان در تولید برق گفت: این استان درزمینهٔ استفاده از انرژی خورشید و انرژی بادی برای تولید برق ظرفیت مطلوبی را دارد.

استاندار سمنان از وجود هزار و 200 قرارداد دیگر برای تولید برق با استفاده از انرژی خورشیدی در استان سمنان خبر داد و گفت: این قراردادها در مرحله قانونی و اداری باقی ماندند که با رفع موانع موجود آغاز به کار می‌کنند.

خباز با اشاره شرایط آب و هوایی در این استان افزود: در شهرستان دامغان همواره شاهد وزش بادهای شدیدی هستیم که این مسئله شرایط خوبی را برای احداث توربین‌های بادی و تولید برق با استفاده از نیروی بادی فراهم می‌سازد.

وی خاطرنشان کرد: در طول یک سال 300 روز در استان سمنان بدون وجود هیچ ریز گردی در هوا و اطراف خورشید می‌توان از نیروی خورشیدی برای تولید برق نیز استفاده کرد.

استاندار سمنان با بیان اینکه شرایط لازم برای سرمایه‌گذاری و اجرای عملیات تولید برق در استان سمنان فراهم است اذعان کرد: باید برای تولید انرژی در این استان از ظرفیت‌های طبیعی موجود بهره گرفت و با جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در این بخش پروژه‌های برق را در استان رونق ببخشیم.

خباز با اشاره به مزایای برگزاری این کنفرانس در استان سمنان گفت: نقش شبکه‌های هوشمند در توزیع، تلفات شبکه‌های توزیع نیروی برق، بررسی شناسایی چالش‌های و راهکارهای حقوقی صنعت، تولید پراکنده و انرژی‌های تجدید پذیر و ارتقای کیفیت شبکه‌های توزیع، فناوری اطلاعات و «جی. آی. اس» در سامانه‌های توزیع، توانمندسازی نیروی انسانی را در این کنفرانس مورد بررسی قرار دهید.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 623102
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.