به گزارش خبرگزاری خبرانلاین ، خط تولید سمند در سمنان که با سرمایه گذاری و مدیریت بخش خصوصی احداث شده است، صبح پنجشنبه و در جریان سفر دکتر روحانی به این استان، رسما آغاز به کار کرد.

این واحد تولیدی با سرمایه گذاری بیش از یک هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی و با همکاری گروه صنعتی ایران خودرو در دو بخش "خدمات فنی- مهندسی" و "سفارش کار" فعال و وارد چرخه اقتصادی، تولیدی و اشتغال کشور شد.

با بهره برداری از فاز اول این خط تولید 150 نفر به شکل مستقیم مشغول کار خواهند شد و با راه اندازی فازهای بعدی و تکمیل زنجیره تولید این مجموعه، برای بیش از 1500 نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رییس‌ جمهور پس از افتتاح این مجتمع صنعتی از بخش‌های مختلف آن، بازدید کرد.

همچنین با حضور دکتر روحانی عملیات فاز دوم این مجتمع ، برای ساخت سالنهای تولید بدنه و رنگ خودرو نیز آغاز شد.

گفتنی است در سفر یکروزه رئیس جمهور و هیات همراه چندین پروژه دیگر نیز به بهره برداری رسید که گزارش کامل ان به شرح زیر می‌باشد:

ایجاد 850 شغل جدید با دو طرح توسعه نساجی در سمنان/ بازدید وزیر صنعت،معدن و تجارت از کارخانه نساجی کویر سمنان
وزیر صنعت،معدن و تجارت از برنامه های توسعه ای کارخانه نساجی کویر سمنان که زمینه اشتغال بیش از 850 نفر را فراهم می کند بازدید کرد .

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین ، مهندس محمد رضا نعمت زاده به همراه منصور معظمی رییس هیات عامل ایدرو عصر امروز با حضور در این کارخانه از نزدیک در جریان روند پیشرفت طرح های توسعه ای این مجموعه بزرگ ریسندگی در سمنان قرار گرفت.

وزیر صنعت،معدن و تجارت در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران صنعت نساجی را صنعتی ارزشمند خواند و گفت: برخی با تبلیغات نادرست نساجی را صنعتی از رده خارج نشان داده اند در حالی که اگر صنایع نساجی با استفاده از تکنولوژی مدرن فعال باشد می تواند صدها هزار شغل ایجاد کند.

مهندس نعمت زاده تصریح کرد:در گذشته بی توجهی به نساجی سبب شد که در پارچه و پوشاک نیازمند واردات شویم اما خوشبختانه با برنامه ریزی هایی که در دولت یازدهم شد زمینه تولید پارچه ،منسوجات و پوشاک ایرانی بیش از پیش فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت های تولیدی موجود 60 درصد نیاز کشور را تامین می کند گفت:سرمایه گذاران باید در این صنعت دارد شوند چراکه ایران ظرفیت تبدیل به صادرکننده صنعت نساجی را دارد.از سوی دیگر بانکها و صندوق توسعه ملی نیز باید به این باور برسند که صنعت نساجی سود دهی دارد و با مشارکت در طرح های تولید و توسعه این بخش فرصت های اشتغال پایدار برای کشور را فراهم کنند.

مدیر عامل کارخانه نساجی کویر در بازدید مهندس نعمت زاده با ارائه گزارش از نحوه تولید محصولات این مجموعه و روند پیشرفت طرح توسعه از حمایت های وزیر صنعت،معدن و تجارت از صنعت نساجی و پیگیری های فراوان وی برای توسعه این صنعت قدردانی کرد.

کارخانه نساجی کویر سمنان که با سرمایه گذاری 50 میلیون یورو در حال حاضر سالانه 11 هزار تن انواع نخ پنبه،پلی استر و ویسکوز تولید می کند از 14 سال پیش تاکنون زمینه اشتغال بیش از 700 نفر را فراهم کرده است.

این کارخانه دو طرح بزرگ تحقیق و توسعه را در دست تکمیل دارد که با راه اندازی آنها زمینه ایجاد شغل برای 850 نفر از مردم سمنان فراهم می شود.

طرح راه اندازی کارخانه کویر جین سمنان و کارخانه ریسندگی درین ریس عنوان این دو برنامه توسعه ای که به ترتیب با سرمایه گذاری 22 و 26 میلیون یورویی در آینده نزدیک عملیاتی خواهد شد.

کارخانه کویر جین قراراست پس از راه اندازی سالانه 20 میلیون متر پارچه جین تولید کرده و کارخانه درین ریس نیز پس از راه اندازی ظرفیت تولید 8 هزار تن انواع نخ را خواهد داشت.

استان سمنان در سال گذشته نیز در زمینه های توسعه صنعتی در میان استان های کشور پیشگام بوده و در اجرای طرح رونق تولید بر اساس آمار استانی با پرداخت 3 هزار و 532 میلیارد ریال تسهیلات به 672 واحد تولیدی مقام چهارم کشور را داشته است

بازدید مهندس نعمت زاده از شرکت سامفر در سمنان
وزیر صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان در ادامه سفر خود به استان سمنان از شرکت دانش بنیان سامفر در سمنان بازدید کرد.
به گزارش خبرگزاری خبرانلاین ، در این بازدید که مهندس معظمی رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و جمعی از فعالان اقتصادی استان حضور داشتند ، مهندس نعمت زاده از خطوط تولید واحد تولیدی سامفر بازدید کرد.

شرکت سامفر با سرمایه گذاری بالغ بر 150 میلیارد ریال در زیربنایی به مساحت 3700 متر مربع واقع شده است که دارای بخش تحقیق و توسعه بسیار فعال و کیفیت بالای محصولات می باشد.

این واحد تولیدی ظرفیت تولید سالانه 9 میلیون عدد قطعات کنترل حرارتی و الکتریکی خودرو و انواع سنسورهای خودرو را دارد که زمینه اشتغال حدود 270 نفر را در استان فراهم نموده است.

بنابراین گزارش وزیر صنعت،معدن و تجارت در آخرین برنامه سفر خود به استان سمنان به همراه رییس جمهور در جمع نخبگان و فعالان اقتصادی سمنان حاضر شد.

گفتنی است در سفر امروز رییس جمهور و چند وزیر کابینه به سمنان 19طرح اقتصادی، عمرانی، تولیدی و صنعتی با مجموع اعتبار یک هزار و 170 میلیارد تومان افتتاح شد که بخش صنعت در این پروژه ها سهم بسیار زیادی داشت.

بهره برداری از 3 واحد تولید صنعتی در شهرستان گرمسار
دکتر روحانی رییس جمهور به همراه مهندس نعمت زاده وزیر صنعت ، معدن و تجارت و طی سفر به استان سمنان سه واحد تولیدی را به صورت ویدئو کنفرانس به بهره برداری رساند.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین سمنان ، شرکت شکوفا شیمی آرین تولید کننده مواد اولیه شوینده‌ها و شرکت شکوفا بهداشت آرین تولید کننده انواع محصولات بهداشتی و پاک‌کننده دو واحد تولیدی بودند که درشهرستان گرمسار افتتاح شدند.

این دو طرح صنعتی با سرمایه‌گذاری بالغ بر 409 میلیارد ریال زمینه اشتغال حدود 180 نفر در استان را فراهم می آورند.

همچنین رییس جمهور و وزیر صنعت ، معدن و تجارت واحد تولیدی فرابرد هوشمند گرمسار را نیز با استفاده از ویدئو کنفرانس افتتاح کردند.

این واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری بالغ بر 19 میلیارد ریال ظرفیت تولید سالانه 75 هزار دستگاه انواع کلید مینیاتوری، کارت کنترلی، کارت شبکه و انواع ترانسمیتر را دارد.

با افتتاح این وادحد تولیدی - صنعتی حدود 15 نفر در گرمسار مشغول به کار شدند.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 610670
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.