به گزارش خبرنگار ایرنا؛ مسئولان عضو کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمانشاه در این جلسه بر همکاری بین بخشی در راستای کاهش نرخ بیکاری و ایجاد اشتغال در استان تاکید کردند و استاندار کرمانشاه نیز اعلام کرد که اشتغال های ایجاد شده توسط معاونت امور اقتصادی استانداری راستی آزمایی و رصد می شود.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت که در این کارگروه برنامه های سال 96 را اعلام کرد در سخنانی از افتتاح 6 واحد بزرگ تولیدی بزرگ در استان در سال 96 خبر داد و گفت: این تعداد طرح با سرمایه گذاری هشت هزار و 850میلیارد ریال و ایجاد اشتغال هزار و 283 نفر در سال جاری به بهره برداری می رسد.
نعمت الله حقیقی این تعداد طرح را ایران خودرو صحنه، شرکت زمزم کرمانشاه، ذوب آهن شهدای صحنه و بیستون، بیستون تامین تولید کننده کاغذ و ایلیا ذرت اعلام کرد.
وی هدف گذاری این اداره کل در بحث اشتغال در سال جاری را 18 هزار و 705 شغل در سه حوزه صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد و گفت: در حوزه صنعت سه هزار و 750، معدن 130 و تجارت هم 14هزار و 825 شغل در سال جاری ایجاد می کنیم.
او همچنین هدف گذاری امسال این اداره کل را صدور پنج هزار و 626 کارت قالیبافی، 200 فقره کارت بازرگانی و آموش هشت هزار قالیباف اعلام کرد و گفت: سال گذشته بیش از پنج هزار کارت قالیبافی و هشت هزار پروانه اصناف در استان صادر شد و در مجموع حدود 16هزار شغل در مجموعه صنعت، معدن و تجارت استان ایجاد گردید که 12 هزار شغل در سامانه رصد به ثبت رسیده است.
وی درادامه سخنان خود به احیای 90 واحد تولیدی و صنعتی استان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: از 240 واحد راکد استان 90 واحد را احیا و فعال کردیم و احیای مابقی این واحدها نیز در امسال در دستور کار است.
در این جلسه مقرر شد مسئولان هر یک از دستگاه های عضو کارگروه، اقدام های انجام شده سال گذشته و هدف گذاری امسال خود را در کارگروه تشریح و ارایه نمایند.
جلسات کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمانشاه قرار است هر 15روز یکبار در روزهای یکشنبه در استانداری به ریاست استاندار تشکیل شود.
مرکز آمار ایران نرخ بیکاری استان 2 میلیون نفری کرمانشاه را در سال گذشته 22 درصد اعلام کرد.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.