رضا ملکی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: خرید کالاهای داخلی حتی به میزان کم توسط هر خانوار سبب افزایش تولید ناخالص ملی و رشد اقتصادی می شود.
وی بیان کرد: دولت با حمایت از صنایع در قالب تسهیلات رونق تولید از رکود صنایع جلوگیری کرد و باعث رونق تولید وتثبیت اشتغال موجود شد.
ملکی ادامه داد: هم اینک این مصرف کنندگان هستند که باید یاری گر دولت باشند تا مشکلات اقتصادی کشور رفع شود و راهبرد حل مشکلات اقتصادی کشور و کاهش بیکاری خرید کالای ملی کشور است.
رئیس صنعت، معدن و تجارت محلات ادامه داد: مصرف کنندگان بایستی از تولیدات داخلی استقبال کنند تا صنایع ایرانی سهم خود را از بازار داخلی و خارجی به دست آورند.
وی با تاکید بر خرید کالاهای ایرانی در آستانه نوروز گفت: لازمه توسعه، اشتغال و گردش اقصادی و تولید کشور به میزان خرید کالاهای ایرانی بستگی دارد.
رئیس صنعت، معدن و تجارت محلات گفت: صنایع نیز باید بسترهای لازم برای ارتقای کیفیت محصولات و استاندارد سازی تولید را فراهم کنند.
وی بر نقش تاثیرگذار مسئولان و دستگاههای اجرایی ، نظارتی و قانون گذار در روند اجرای موفقیت آمیز خرید کالای ایرانی اشاره کرد و افزود: در راستای حمایت از تولیدات داخلی قانون گذار می تواند با وضع تعرفه های سنگین بر کالاهای وارداتی گامی هدفمند در راستای تثبیت توسعه اقتصادی کشور رقم زند.
ملکی تصریح کرد: مردم باید فقط از کالای ایرانی استقبال کنند چرا که گره کور بیکاری و ایجاد اشتغال فقط باتوسعه صنعت و حمایت از کار و سرمایه ایرانی میسر می شود.
ملکی بیان کرد: استمرار پویش های مردمی و رسانه ای، ترویج مصرف کالای ایرانی را دوچندان می کند و در این مسیر تبلیغ و ترویج کالاهای با کیفیت، باور مصرف کنندگان را نسبت به خرید تولیدات داخلی تعمیق می بخشد.
شهرستان محلات از توابع استان مرکزی با 55 هزار نفر جمعیت قطب تولید سنگ نما، گل و گیاهان زینتی و ماهیان زینتی است.
7277/3075/ خبرنگار: افسانه آروند*** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده اصفهانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.