عزیزاله افضلی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه جاده ترویج و مصرف کالای ایرانی دو طرفه است افزود: در مقابل این عهد مصرف کننده ایرانی باید تولید کننده ایرانی نیز عهد ببندد قدر این اعتماد را دانسته و روز به روز بر کیفیت کالای خود و رقابت پذیری آن بیافزاید.
وی ادامه داد: این اعتماد نباید باعث سواستفاده و رخوت تولید کننده شده و او بازار را برای خود انحصاری تلقی کرده و مشتری را بی حرمت کند کما اینکه این اتفاق در برخی صنایع افتاده است.
افضلی گفت: باید بخشی از واحدهای صنعتی که توجه به رضایتمندی مشتری ندارند مشخص کرده و از آنان بخواهیم تا میزان تعهد خود را به اقتصاد کشور و شکوفایی آن افزایش دهند.
وی گفت: اگر هر دو سوی کالا یعنی تولید کننده و مصرف کننده متعهدانه عمل کنند در مسیر پیشرفت تولید ملی و افزایش اشتغال و در نهایت شکوفایی کشور قرار می گیریم همانطور که مردم آسیای شرقی کالای بی کیفیت کشور خود را خریدند و کالای باکیفیت را صادر کردند تا به مرزهای موفقیت دست یافتند.
افضلی همچنین تاکید کرد: نباید با مقوله خرید کالای ایرانی شعاری برخورد کنیم بلکه باید با مطالعه نمونه های موفق و بهره گیری از تجارب آنان در گسترش کیفیت تولیدات داخلی تلاش کنیم تا به موفقیت برسیم.
وی گفت: ایرانی که بارها ثابت کرده است که حاضر است بخاطر کشور و منافع ملی از جان و مال خود بگذرد قطعا در این عرصه نیز حاضر می شود چرا که حداقل ثمره این اقدام اشتغال فرزندان خودشان است.
افضلی همچنین با بیان اینکه در ترویج کالای ایرانی باید علاوه بر توجه به بحث کیفیت به مباحث فرهنگی نیز توجه کنیم افزود: کسب رضایتمندی مشتری بالاترین عنصر در فروش است.
وی ادامه داد: فروشنده کالای ایرانی باید مشتری را به خود وفادار نگه دارد و تلاش کند علاوه بر فروش در حوزه های داخلی مدام به توسعه صادرات خود و جلب نظر مشتریان خارجی نیز فکر کند.
افضلی همچنین ترویج خرید کالای ایرانی را از سیاست های اصولی اداره صنعت، معدن و تجارت ذکر کرد و افزود: تلاش می کنیم تا در مسیر توسعه فرهنگ خرید کالای ایرانی حرکت کنیم.
6139
انتشاردهنده: محمد بیدارمنش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.