رامین نور قلی پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در ضرورت خرید تولیدات داخلی هیچ تردیدی وجود نداشته ولی متاسفانه برخی مسائل در این حوزه وجود دارد زیرا ما به لحاظ فرهنگی بیشتر علاقمند به استفاده از کالای غیر ایرانی هستیم.
دبیر مجمع نمایندگان استان گلستان افزود: این مساله ریشه در آن دارد که از کالاهای تولید داخل در بعضی موارد سابقه ذهنی خوبی وجود ندارد و باید با تولیدات کیفی این ذهنیت اصلاح شود.
نماینده مردم شهرستان های بندرگز کردکوی بندرترکمن و گمیشان همچنین بر ضرورت تنوع تولید در بخش های مختلف تاکید کرد و ادامه داد: در بازار رقابتی امروز نمی توان مردم را منحصر به مصرف تولیدات داخلی کرد همانند اتفاقی که در حوزه خودرو در کشور افتاد و در نهایت هم این تولید و خودروی ملی آسیب دید و برای رفع این مشکل؛ نیاز به تنوع کالایی و عرصه رقابتی برای تولید داریم.
وی اظهار داشت: مصرف کننده داخلی مجاز است که کالای مورد نیاز خود را از بین تنوع کالایی انتخاب کند و بخش تولید نیز کالای باکیفیت و جذاب به بازار عرضه کند تا خریدار به سمت استفاده از تولیدات داخلی سوق داشته باشد.
به گفته نورقلی پور، در حوزه تولید ما برند سازی نکردیم و در این موضوع موفق نبوده ایم.
وی همچنین گفت: حامی کالای ایرانی هستیم ولی تعصب صرف روی تولیدات داخلی دردی را دوا نمی کند، در بازار امروز باید روی زیر ساخت های تولید کالای رقابتی تلاش کنیم، برند سازی کرده و کیفیت را به کیفیت مطلوب رسانده تا اعتماد مردم را به دست بیاوریم.
عضو کمیسیون صنعت افزود: با کسب اعتماد خریداران داخلی از کیفیت کالاها، تولید ملی و ایرانی رونق می گیرد.
وی اضافه کرد: باید به سمت ارزان سازی پیش برویم و با پیگیری دولت و مجلس و با حمایت های لازم ،قیمت کالاهای تولید داخل را کاهش دهیم و این فرصت را ایجاد کنیم که کالای ایرانی در بازار رقابتی جای خود را باز کند.
نماینده شهرستان های غرب استان گلستان همچنین گفت که با حمایت از تولیدکنندگان داخلی؛ اشتغال با دوام و ثابت در سطح جامعه شکل خواهد گرفت.
به گزارش ایرنا توجه به تولید داخلی به چرخاندن چرخ های اقتصاد کشور، اشتغالزایی و ریشه کنی بیکاری، کاهش وابستگی به خارج و دستیابی به بازارهای منطقه ای و جهانی برای معرفی مزیت های محصول ایرانی می انجامد.
با این همه، پیش از آن اصلاح الگوی مصرف و فرهنگ سازی در این زمینه در کنار تلاش برای ارتقای دانش فنی و کیفیت افزایی تولیدات صنعتی لازم است.
7333/1648
خبرنگار: علی قاسمعلی ** انتشار : پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.