علی اصغر جمعه ای روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مردم با خرید کالای ایرانی میزان ارزش افزوده کشور را افزایش می دهند و با افزایش ارزش افزوده، اقتصاد کشور توسعه پیدا می کند و همچنین با این رشد، اشتغال بیشتری برای جوانان به وجود می آید.
وی ادامه داد: مصرف و خرید کالای ایرانی فقط به عید نوروز اختصاص ندارد و این مهم باید به عنوان یک فرهنگ درست در جامعه رواج پیدا کند تا مردم در تمام فصل های سال کالای ایرانی خریداری کنند.
وی گفت: فرهنگ غلط بهتر بودن کالای خارجی از کالای داخلی در بین مردم نهادینه شده است و در برخی از موارد کالای ایرانی به خارج از کشور صادر می شود و همان کالا با برند خارجی به ایران وارد می شود و مردم آن کالا را خریداری می کنند در صورتی که همان کالا در ایران با برند ایرانی به فروش نمی رسد.
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان تاکید کرد: کلیه رسانه ها، ائمه جمعه، معلم ها و مسوولان آموزش و پرورش و کسانی که دارای تریبون هستند باید این فرهنگ غلط را اصلاح کنند و خرید کالای ایرانی را به عنوان یک افتخار و عِرق ملی برای مردم فرهنگ سازی کنند.
جمعه ای اضافه کرد: از سوی دیگر تولیدکنندگان نیز وظیفه دارند تا بهترین و باکیفیت ترین محصولات را تولید کنند و در اختیار مردم قرار دهند و هم اکنون نیز کالاهایی مانند پوشاک، شیرینی، کفش چرم و کیف و شکلات، از بهترین کیفیت برخورددار است.
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان تصریح کرد: برخی می گویند کالای ایرانی قیمت بالایی دارد، اما باید به این نکته توجه کرد که نباید کیفیت را فدای قیمت کرد.
وی ادامه داد: دستگاه های دولتی نیز باید خود را مقید به مصرف و خرید کالای ایرانی کنند زیرا خرید ملزومات اداری، لباس و مواد خوارکی ایرانی می تواند گامی به سمت افزایش خرید کالای ایرانی و فرهنگسازی باشد.
وی گفت: دولتمردان نیز در این راه باید زمینه را برای تولید کالای با کیفیت اما با هزینه کمتر فراهم کنند تا تولیدکنندگان بتوانند محصولات خود را با هزینه مناسبی به فروش برسانند.
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان تاکید کرد: همچنین باید نظارت بر کیفیت کالا به صورت مستمر انجام شود ، اما باید توجه شود نظارت به معنی مچ‌گیری نیست، بلکه نظارت با هدف هدایت‌گری و اصلاح‌گری تولیدکنندگان انجام گیرد.
با ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و برنامه‌ریزی‌ برای اصلاح الگوی مصرف، این موضوع اهمیت دوچندانی پیدا کرده و یکی از ابعاد مشارکت عموم مردم در پیشرفت اقتصادی «مصرف کالای داخلی» در نظر گرفته شده است، یکی از تاکیدهای رهبر انقلاب در زمینه اقتصاد که در طول سالیان گذشته بارها توسط ایشان مطرح شده است، مصرف کالای داخلی است.
حدود هزار و 700 واحد تولیدی و صنعتی استان سمنان با تولید انواع کالا در زمینه های مختلف، می تواند نیازهای جامعه و شهروندان ایرانی را تامین کند و از سال های گذشته دستگاه های اجرایی استان نیز ملزم به خرید کالای تولید داخل هستند تا گامی برای تقویت تولید ایرانی برداشته شود.
7341/6026 خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشار دهنده : مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.